Aktiehandel på SAVR närmar sig

Hej alla!
Ni är många som har efterfrågat vår aktiehandel och vi är väldigt glada att meddela att den nu är live – ni är med andra ord välkomna att handla aktier hos SAVR. Lite om vårt erbjudande:

• Billig och smidig prismodell med låga priser och automatiskt courtage.
  • Ett stort utbud aktier från 17 marknader, till samma låga och enkla prismodell som i Sverige.
  • Låg växlingsavgift på 0,19 % för all utländsk handel i såväl aktier som fonder.
  • Skräddarsytt nyhetsflöde med snabba, pålitliga nyheter och insikter som rör dina innehav samt bolagen du följer.
  • Bolagsdata för att kunna ta välinformerade köp- och säljbeslut

Välkomna att testa!
/Emma på SAVR

1 gillning

Vilka är dessa? Svårt att finna på er hemsida…

Fann svar här:
https://twitter.com/savr/status/1835662669350641795

Men gissar på att kapitalförsäkring och automatisk återbetalning av utländsk källskatt bara är att drömma om?

3 gillningar

Hej Savr,

Nu testade jag att handla mot kanadensiska börsen, då det är den enda som är öppen på kvällen förs oss i Sverige. Jag testade att första köpa x antal aktier och sedan sälja exakt samma mängd efter jag köpt dem. Av någon anledning är det tillgängliga beloppet inte mitt totala värde för kontot. Dvs säg att jag har 200 kr på kontot, Sedan köpte jag aktier för 150 kr, och efter de sålde jag samma aktier som jag hade köpt för 150 kr innan. Om vi förbi ser förlust pga försäljning, så säger er hemsida att jag har värdet 200 kr på kontot, vilket stämmer, men jag har tillgängligt för köp 50 kr. Dvs trots att jag hade sålt tillbaka aktierna så har jag inte alla pengarna tillgängligt för köp. Det har jag inte varit med om tidigare på era konkurrenters sidor. Är det en bugg?

Jag som skrotade savr:((
Berätta gärna ni som kör savr. Hur fungerar aktiehandeln?

Är det lika tafatt U.I som levler gällande aktiehandel? I så fall kan det jue nästan kvitta…?

Hörde att de hade breddat utbudet på rabatterade indexfonder med?

Kanske ska starta ett konto igen!?

Vad är cortage nivåerna?

Automatisk cortagenivå är jue görsmidigt!!! Go savr!

Kom igen nu Savr Utmana Drakarna, Vi vill ha er!

// Under dog älskare

1 gillning

Vad står ”UI” för? Min kritik mot Savr och Levler är just avsaknaden av kontonummer. Går det ens att flytta sitt isk från dessa nätmäklare till en annan utan strul?

Annars älskar jag bägge aktörerna - bra att de utmanar storbankerna :+1:t3:

U.i=User interface

Levlers aktiehandel är långt ifrån fulländad med de är jue uppstickare så man får väl stinna sig lite och tacka för gratis cortage

Hur är aktiehandeln hos Saver?

Gällande synligt kontonummer är det en så stor “big deal” för er på RT?

Vi skall tänka på att de är uppstickare och vi bör rikta vår kritik på de största svagheterna först och ha viss överseende. De kan inte bli Avanza med lägre cortage och fler marknader över en natt

Jag är övertygad om att det går att flytta sitt sparande från saver vid behov!? Och förmodligen är det gratis också till skilland mot NN som tar 50spänn per innehav

1 gillning

Kollade cortagenivåerna de är attraktiva och är väl bara “skitbanken” nordea samt levler som slår dem just nu mig veterligen 0.15% på över 20000 är bra

Så länge Levler är billigare och dessutom erbjuder ränta på likvida medel väljer jag dem före Savr, men som jag tjatat om tidigare - skaffar någon av aktörerna riktigt kontonummer på sina isk faller jag som en fura :grin:

Grymt med lågt minimum courtage från 1kr för alla 17 marknader (från 0.20%), samt lägre valutaväxlingsavgift 0.19%!

Dock ni måste erbjuda KF med automatisk källskatt tillbaka innan ni klår Avanzas och Nordnets erbjudande. Blir för hög kostnad annars. Återkom när ni har lanserat det!

Sedan om ni även kan erbjuda ersättning för att låna ut aktierna på KF kontot vore det perfekt! Då hade ni fått en till kund!

3 gillningar

Tack för din fråga! Hör av dig direkt till vår kundservice, antingen i inloggat läge eller via telefon 08-38 52 00, så hjälper de dig vidare.

Kapitalförsäkring är på gång :slight_smile:

Om andra är nyfikna på marknaderna vi erbjuder idag så är det Sverige, Danmark, Finland, Belgien, Frankrike, Nederländerna, Italien, Irland, Portugal, Spanien, Schweiz, Tyskland, Österrike, Norge och Kanada. Storbritannien och USA är också på ingång.

1 gillning

Bra att kf är på gång. Om ni även skaffar riktiga kontonummer får ni mig som kund direkt

Har verkligen längtat efter att SAVR ska komma igång med aktiehandel. Men tyvärr kan man i dagsläget inte lägga in automatisk buy-stop-limit-order, GTC-order eller stop-loss-order, vilket är en deal breaker för mig. Riskhantering är oerhört viktigt, så jag får snällt vänta på att detta byggs in i plattformen… :slightly_frowning_face:

1 gillning

Aktiemannen:
Varför är kontonummer viktigt?

1 gillning

Mycket riktigt är indexfonder och räntefonder nu billigare hos oss än de var tidigare.

Vårt courtage ser ut som följer:

• Affärer mellan 1-500 kr: 1 SEK courtage
  • Affärer mellan 501-20 000 kr: 0,20 % courtage
  • Affärer mellan 20 001-50 000 kr: 0,15 % courtage
  • Affärer mellan 50 001-100 000 kr: 0,10 % courtage
  • Affärer över 100 000 kr: 0,05 % courtage

Courtaget är automatiskt, vilket innebär att du alltid ligger i rätt courtageklass för varje enskild transaktion. Vår prismodell gäller för alla marknader – dock tillkommer en växlingsavgift på 0,19 % för utländsk handel.

Välkommen tillbaka! :wink:
/Emma på SAVR

2 gillningar

Kapitalförsäkring är på gång :slight_smile:

2 gillningar

Att Savr ska införa kontonummer på ISK är viktigt av flera anledningar:

1. Underlättar barnsparande: När man sparar till barn är det enklare för anhöriga att direkt sätta in en summa på barnets ISK-konto, utan att pengarna först måste passera föräldrarnas egna konton. Detta gör sparandet mer transparent och minskar risken för att pengarna förloras eller blandas ihop.

2. Effektiviserar flytt till annan bank: Om man någon gång vill flytta sitt ISK till en annan bank, blir processen betydligt smidigare om kontot har ett eget kontonummer. Det underlättar även kommunikationen mellan bankerna och kan förkorta handläggningstiden.

3. Ökar tryggheten för kunder: Ett eget kontonummer ger ett mer professionellt och seriöst intryck. Som kund får man känslan av att ens pengar är i säkra händer, något som både Avanza och Nordnet redan erbjuder. Ett kontonummer skapar dessutom en tydligare översikt och bättre kontroll över ens investeringar, vilket stärker förtroendet för banken.

4. Förenklar in- och utbetalningar: Med ett eget kontonummer blir det mycket enklare att hantera insättningar och uttag. Det minskar risken för felaktiga överföringar och gör att pengarna når kontot snabbare, utan att behöva gå via ett mellanled.

5. Bättre struktur och administration: För personer som har flera konton, exempelvis ett för pension, ett för barnsparande och ett för allmänt sparande, blir det mycket lättare att hålla koll på varje kontos utveckling och transaktioner om varje konto har sitt eget kontonummer. Detta ger en mer strukturerad och organiserad sparform.

6. Attraktivare för nya kunder: Genom att införa kontonummer skulle Savr kunna bli mer konkurrenskraftigt och attrahera kunder som värdesätter enkelhet och säkerhet. Många investerare föredrar att ha sina kontonummer tydligt listade, särskilt om de är vana vid att använda tjänster från andra banker som redan har denna funktionalitet.

Genom att införa kontonummer på ISK skulle Savr inte bara kunna förbättra kundupplevelsen, utan också stärka sin position på marknaden som en pålitlig och professionell aktör.

1 gillning

Där kom den såg jag. Bra jobbat och kul att ni kör courtagefritt också! Mer sånt. Ni blir bättre och bättre hela tiden

1 gillning

En glad måndagsnyhet från vårt håll: Den här courtagetrappan behöver revideras. Vi har nu infört ett maxcourtage på 99 kr på alla marknader! Nu handlas mao alla aktier och ETF:er (utöver SAVR Global by Vanguard som är courtagefri) för 1-99 kr i courtage. Courtaget är självklart fortsatt automatiskt.

Ha en fin vecka!
/Emma på SAVR

Härligt att höra!
/Emma på SAVR