Allt i Lysa

Tack för alla nya insikter!Jag är pensionär o har ca 1, 7 milj kr som jag kommer att omplacera nu när jag har fått så mycket ny kunskap via bloggen. Jag kommer inte att månadsspara utan tvärtom, om ett par år ska jag börja ta ut pengar varje månad.Tycker att fondroboten Lysa verkar toppen, men det är nytt o okänt för mig. Vågar jag sätta in alla pengar där, eller bör jag sätta in en andel i Avanza enligt Nybörjarportföljens fördelning?Lägga alla ägg i samma korg - fonder?

Utifrån ett säkerhets/trygghetsperspektiv oroar jag mig inte för Lysa. De har rätt tillstånd och de har välkända namn bland både ägare och ledning. Det som är mycket viktigare är den fördelningen som du väljer. Tänk på att inte ta för hög risk utan att en lämplig tumregel är maximalt 10 procent aktier per år som du kan låta pengarna arbeta i fred.

Använd gärna min sponsrade länk om du blir kund hos Lysa:

Tack snälla för snabbt svar!

Lysa har ju också numer den fina funktionen månadsvis utbetalning vilket gör det enkelt om man över tid vill ta ut pengar löpande utan att behöva logga in och sälja lite varje månad.

Snyggt gjort av Lysa att lägga in en sådan tjänst.
Det finns väl inte en liknande på Avanza eller Nordnet?