Amerikanare och deras trucks
 đŸ›»

:laughing::laughing: bra val dÀr. GÄ frÄn den billigaste och mest energieffektiva som gÄr att köra till tvÀrtemot.

just det - tajmingen kunde varit bÀttre ocksÄ om detta Àr aktuellt

2 gillningar

Vad Àr problemet? Han bytte bort en skrÀpbil mot en vettig bil.

Undrar lite, vad Àr syftet med trÄden?

1 gillning

Det Àr inget djupare syfte med trÄden annat Àn att visa pÄ hur man inte Àr ekonomisk
 Idiotiskt beslut som dessutom blev sÄgat av Instagramkontot lÀr ju ut in princip samma sak som rikatillsammans forumet.

Är vĂ€l bara ett dĂ„ligt beslut om man inte har rĂ„d med bilen och eller brĂ€nslet?

Kan förstÄ att vissa behöver större bilar, speciellt om man bor pÄ landet eller gillar att Äka ut pÄ landet.

1 gillning

Vad som Àr idiotiskt att köpa Àr olika frÄn person till person eftersom olika mÀnniskor fÄr ut olika vÀrde ur saker och ting/situationer. Det Àr bra att visa lite ödmjukhet inför att mÄnga inte fungerar som vi sjÀlva gör. Pengar har inget vÀrde i sig. Om den dÀr bilen gav honom rejÀlt med glÀdje sÄ kan den vara ett bÀttre köp Àn du gjorde nÀr du köpte ditt hem/bil/fond.

1 gillning

Det Àr lite annorlunda over here. Jag vet inte vad bensin kostar i Sverige men hÀr i USA kostar den runt en dollar per liter nu efter de senaste veckornas raketuppgÄng. Det var Ànnu billigare innan.

Åtminstone för min egen del Ă€r det inget jag mĂ€rker. En full tank kanske kostade 30 dollar innan Irankriget (ska erkĂ€nna att jag inte riktigt brukade kolla) och nu kanske 50 dollar max för en rĂ€tt stor SUV. Jag misstĂ€nker att priset Ă€r det dubbla i Sverige Ă„tminstone?

För egen del tÀnker jag inte ens pÄ bensinförbrukningen. Kostnaden Àr försumbar. Men det Àr nog annorlunda i Europa.

Edit: sen ska jag iofs erkÀnna att jag stör mig pÄ pickups. Men frÀmst pga att förarna beter sig som idioter och kör i full fart Àven i snöstorm osv. De kÀnner sig odödliga. Sedan hamnar de i diket.

2 gillningar

Jag Àlskar Dave Ramseys podd :grinning_face_with_smiling_eyes: