Använda två kreditkort och föra över pengar mellan dem för att investera?

Hej,
Jag fick en kosting tanke och tänkte kolla om den skulle vara möjlig att utföra.
Kan jag skaffa 2 olika kreditkort med 50 räntefria dagar om en maxbelåning på 100 000kr, för att därefter investera/spendera 100 000kr genom ett av korten. Det andra kreditkortet används i syfte att föra över de andra 100 000kr mellan de olika kreditkorten för att nyttja mina räntefria dagar och inte behöva betala räntan?

1 gillning

Det låter omständligt, vad händer sen om du inte får ett kort förnyat/ändrad kreditgräns eller motsvarande? Då behöver du väl skaka fram 100k SEK som eventuellt inte alls passar att sälja just då från ditt investerade kapital.

Är det inte då bättre att ersätta hela (eller delar) av din buffert m.h.a. ett kreditkort där du inte utnyttjat krediten? Förutsatt att du har en sådan. Om man inte har en buffert känns det inte så lämpligt att sätta sig i skuld mot kreditkortsbolag. Men det är ju vad jag tycker…

Det känns som om du är på väg ut i ett minfält, där du glatt tar med dig en metalldetektor. Inga problem!

Tills batteriet tar slut…

Du pratar om att ta lån som kan kosta 14% om du missar en betalning, och investera lånade pengar i alltimehigh, medans börsen är historisk orationell.

Jag rekommenderar dig att ta den långa vägen runt minfältet istället.

Det finns bättre lösningar med t.ex. Avanzas superlån. Se denna tråden " Utnyttjar du Avanzas gratislån på 50 000 kr utan ränta? " :slight_smile:

1 gillning