Använder du en fondrobot 2024?

Kör ni på med fondrobot eller har folk övergått till global indexfond? Har en känsla av att det svalnat med fondrobot eller hur är statusen idag?

Ha en fin måndag allihop​:maple_leaf::fallen_leaf::blush:

1 gillning

Inte rört något sen 2021. Automatiskt sparande hos robot.

7 gillningar

Ungefär 50/50, hälften på Lysa och hälften på Avanza i global indexfond. Mvh

1 gillning

Tillfreds med Lysa, behåller 90% av mitt sparande dit.

3 gillningar

Började med Lysa och behåller det jag har där. Har mer på Avanza och i globala indexfonder som jag har månadssparande i.

1 gillning

Har kört både Avanza Global och Lysa något år, sålt AG och flyttat pengarna till Lysa nu.

2 gillningar

Haft Lysa sedan 2020 och har inga planer på att byta!
Älskar att inte behöva bry mig :pray:

8 gillningar

Allt utom TJP hos Lysa

2 gillningar

Har en liten del i Lysas hållbara, men kör inget nyspar där. Kommer troligen sälja av vid årsskiftet och köpa LF global eller Robur global access i stället.

Skönt med lite färre plattformar.

3 gillningar

Majoriteten exkl tjänstepension hos Lysa / Opti. :slightly_smiling_face:

3 gillningar

Det var en överraskning Jan! Opti trodde jag inte :sweat_smile: Hör dig predika i bakgrunden om avgifterna​:rofl::clap:

Men roligt att höra​:hugs::+1::clap:

1 gillning

Aldrig haft och har knappt övervägt att skaffa fondrobot, så nej, ingen sådan 2024 heller.

(Jag tror att jag testade Lysas frågeformulär och ogillade rekommendationen och som en tjurig femåring skippade jag att bli kund.) :joy:

9 gillningar

Nej, har ingen nytta av det.

Kör 50% lysa 50% avanza isch

1 gillning

Blandat Global index/billiga räntor hos Avanza, någon enstaka fond (billig) hos bank och sedan Lysa. Tror på att sprida tillgångarna lite mellan olika förvaltare ifall det blir ngn störning men det är nog mest snuttefilt.

I realiteten är det ju underliggande tillgång som avgör och blir det en TSHTF så är det ju kört ändå för alla som inte har guld i madrassen och toapper i förrådet.

1 gillning

Ca. 85% LF global index och ca. 15% Spiltan aktiefond investmentbolag. Ca. 20% hävstång på portföljen och upp ungefär 500% senaste 10 åren med min strategi.

2 gillningar

Nej sådana nymodigheter törs man inte testa, det blir globalfonder fortsättningsvis.

1 gillning

Fondrobotar kom nog inte till, men blev mer spritt använda när jag redan kommit en bit på investeringsresan. Jag är avers mot att flytta runt mitt kapital så det ligger kvar på ISK:t där jag lämnade det.

Wow imponerad av ditt resultat påtanke av att LF global har avkastat 290% de senaste 10 åren.

3 gillningar

Både och lysa konton för barnspar samt eget samt isk på LF månadsparande för guldkund krav.