Är Lunar en bra bank för AB?

Hej. Vi förbereder att starta ett privat AB, och något vi har jämfört fram och tillbaka är vilken bank vi ska använda oss utav.

Lite snabbt om oss. Vi kommer importera varor från utanför EU, och kommer sälja dom både i Sverige samt resten av EU online både B2B samt B2C.
Från vad jag har förstått här i forumet så kan det vara utmaningar med Lunar när det gäller banköverföringar och att dom inte stödjer Shopify Payments.

När vi har jämfört Lunar Företagspaket Limitless med SEB, Handelsbanken och Sparbanken (där vi är nyckelkunder sedan många år), så är dom rejält mycket billigare per år. Framförallt när det gäller internationella betalningar in/ut, vilket kommer vara del av våran verksamhet.

Hur går era tankegångar, är Lunar ett fullfjädrat alternativ till en ‘normal’
företagsbank i dagens läge? Ska man kanske ta Sparbanken istället, så allt är under ett tak?

Tack och ursäkta det långa inlägget.
/Markus

Har du kollat på Revolut? Använt det mycket för att hantera europeiska kunder och fungerat jättebra, förutom mot några banker i Norge som inte gillat Revolut, men som på “nåder” tillåtet överföringar tills vi skaffat valutakonto i SEB för just de kunderna…

Sist jag kikade på Lunar och övervägde för mitt företag så föll det på att de inte tillät överföringar större än 100-200 000 kr/dygn. Det skulle göra att jag inte kunde betala vissa fakturor i en betalning. Det kändes amatörmässigt.

1 gillning