Hej! Är det någon på forum som vet hur ARN handlägger ärendet? För en tid sedan anmälde jag vår vårmepumpsinstallatör efter att de installerat fel värmepump och nu ser jag att det kom svar från installatören, där de rent ut sagt ljuger och snickrar ihop en annan version. Det är ett stort företag med många jurister, så de bifogade typ 40 olika dokument för att bekräfta deras version. Så nu undrar jag om handläggaren kommer att kontakta oss för att bemöta dessa lögner eller handläggs detta utifrån anmälan och motpartens svar? Kan jag bifoga ytterligare svar där jag påpekar felaktigheter i installatörens svar? Eller ska jag vänta tills jag blir kontaktad?
Ring ARN och fråga? ![]()
3 gillningar
Du kan alltid bilägga fler handlingar till ärendet innan avgörandet. Exakt hur och när det bäst/mest naturligt görs kan vara värt att undersöka men att det bara skulle “avgöras rakt av” framstår inte som sannolikt.
1 gillning
Nu känner jag mig helt efterbliven, men blev lite stressad igår när jag såg att det var 1 månad sedan motparten svarade, men jag fick ingen notifikation och såg detta bara för att jag loggade in. Har nu pratat med ARN och trots att det står att de handlägger, innebär det inte att det avgjort, utan jag kommer att kontaktas först för att kunna bemöta företagets uttalanden. Tack ![]()
2 gillningar