Hej alla.
Jag gjorde en tråd för ett litet tag sen hur jag skulle investera mina pengar, tanken är att jag kommer köra på rätt hårt med investeringar p.g.a. bra ekonomiskt läge (för mig själv ;). Ungefär 25-35tkr per månad (20 tkr direkt från lön samt 15 tkr från en buffert jag har).
Min tänkte då, som nu, är att investera i aktiefonder alternativt fondrobot. Jag har kollat över och för mig, känns Avanza Auto som en vettig lösning.
Förmodligen kan väl t.ex. Lysa/Opti gå bättre, men för mig är ju Avanza lite av en trygghet då jag har haft det länge, och är bekväm med banken, för mig är det värt att ha allt samlat på ett ställe.
Hur är eran brutalt ärliga uppfattning om Avanza Auto 6? Som sagt, jag är medveten om att avgiften är snäppet högre än t.ex. Lysa, men återigen, Lysa/Opti för mig, är inget alternativ, vill helst inte förklara varför, men jag har mina skäl.
Min tanke är att jag bara ska sätta över pengar varje månad, konstant, i 35+ års tid. Då är jag 70 år och pensionen är förmodligen där då.
Så om vi som sagt bortser från Lysa/Opti m.m., hur är eran inställning till Avanza Auto 6? Jag vill helst inte t.ex. bygga en egen portfölj med t.ex. Avanza Global/Avanza Zero/Avanza Emerging Markets, utan jag vill ha ha det så extremt enkelt jag kan.
Precis som Jan skriver, bästa dagen att börja ditt sparande är att börja idag.
Ni som har Avanza Auto, hur är era erfarenheter?
Tackar ödmjukast för hjälpen.
/En glad amatör.

. Det behövs inga andra lands fonder.