Intressant tycker jag. Avanza skapar funktion för att se andras portföljer och dela sin egen på Placera Forum.
Blir nog inte så kul att följa min portfölj. Har under 1% av min börsportfölj hos Avanza ![]()
Roligare än min dock, jag har 0%! ![]()
Jag har allt mitt privata där. Var så god: Placera Forum
Inte TJP då alltså.
Får upp detta när jag ska kolla:
“Logga in och dela din portfölj - för att se andras!”
Tydligen inte OK att kolla om man inte själv delar. Var inte inloggad, så vet inte om jag tolkar rätt.
Vet ej. Man loggar in med BankID.
Min portfölj är väldigt intressant: Placera Forum
Jo den var vild. ![]()
Kul tycker jag. Sen hade jag hellre sett det mer inbakat i appen så man slipper vara på massa olika ställen..
Men det är väl lite efterlängtat skulle jag säga ändå. Nordnet har ju haft Shareville länge..
Läskigt att se hur många transaktioner man gjort…
Kul att se allvädersportföljen på Shareville, nu kanske man kan se andra varianter här då..
Varför inte den gyllene attackhelikopter portföljen
Gejmifikation går jag inte igång på, men jag misstänker att det blir en succé och att fler kommer att logga in oftare och “tävla”.
Var ju lite därför Shareville blev poppis. För att det levde lite utanför Nordnet. Och nu gör Avanza samma misstag. Separat login för att dela ens portfölj är ju inte direkt jättesmidigt
Betyder detta att jag faktiskt kan se portföljen till de som kommenterar på Placera-forum?
“Put the money where your mouth is” så att säga
Tycker också detta är intressant, gillar att läsa om andras portföljer och tänket och strategi bakom den. Kul att man kan ratea med 1-5 stjärnor på portföljer, många bra finns, nördigt och bra.
![]()
Min avanza portfölj ![]()
ovan för nyfikna/intresserade![]()
Placera borde släppa ett öppet API, så typ Nordnet, Montrose, och övriga plattformar kan delta ![]()
Avanza har inget intresse av att öppna upp sin plattform för andra aktörer. Tvärtom de vill att folk ska registrera sig där för att kunna delta.
Det skulle gynnas eftersom det är ett forum för investerare även om jag personligen tycker är väldigt många daytraders där som gnäller lite så fort kursen går ner ![]()
Men förutom det att samla portföljer och inspirationer är bara gynnsamt, skulle inte ha något emot att det öppnade även för inkludera Swedbank, Nordea, Handelsbanken, SEB portföljer heller.
Fast Avanza gör ju detta för sin egen vinnings skull och andra vill knappast betala en konkurrent för att få vara med.