Hej, om jag lånar pengar med Avanza Superlån till 0% ränta och sätter in pengarna på ett vanligt konto på Avanza, är all avkastning fri (förutom skatt då)?
Skulle gissa på att du inte får flytta pengarna från plattformen.
Nej, om jag sätter in pengarna hos dem eller partners?
Tyvärr inte. Saxat från Avanza:
” Får jag använda värdepapperskrediten till något annat än handel med värdepapper?
Nix. Det är en värdepapperskredit och är alltså till för att köpa nya värdepapper på ditt konto.”
Varför inte använda dem till mer kapital i fonderna?
Jag har rätt dålig koll på räntepapper och liknande. Finns det något värdepapper som mer eller mindre garanterat kommer att avkasta mer än ISK-skatten (förutom om kanske världen går under då, men då kanske man inte behöver oroa sig så mycket för utstående lån hos Avanza ändå)? För i sådana fall så bör det ju vara en no brainer för varenda kotte att ta ut lån för detta till 0 %.
Du kan ju ta ut pengar från kontot med kredit, upp till gränsen för 0% ränta, och sätta in på ett annat Avanza konto med ränta, Sparkonto+. Blir ju inga jättebelopp med tanke på den låga räntan, men det är ju “gratis” avkastning 
Är det så? Förstått det som att man enbart kan föra över pengarna på ens isk konto på avanza? Mam kan man även lägga över pengarna på sparkonto har man ju lite större valmöjligheter:)
Om du tar ut pengar så är det samma sak som att du säljer av en del av dina egna fonder, tar ut de pengarna, sedan lånar pengar av avanza för att köpa tillbaka fonderna.
Det är ju bara att skippa ISK och starta superlån i vanligt fondkonto, så behöver du inte ens fundera på att avkasta bättre än ISK-skatten, utan ditt trick kommer ge vinst från första kronan.