Avgifter hos Degiro

Ja dem sa det men när jag fört över mer så gjorde det ingen skillnad jag kan bara handla på kredit sen jag ändrade till ett trader account och då kan jag inte använda hela min egna balans pluss att det är avgifter för att handla med hävstång eller kredit eller vad det kallas.

Du handlade väll både med kredit och egna pengar beroende på olika tillfällen har jag för mej du skrev, så du kan väll både och?

Jag har ringt kundtjänst igen ett par ggr och dom ska återkomma med svar imorgon. Suck.

Ja, jag handlar både med kredit och egna pengar.

Jag sålde guld och köpte silver med mitt EUR-konto på Degiro för bara några dagar sedan, så det verkar inte vara ett generellt problem med valutakontona.

1 gillning

Jag tröttnade på eländet och använder nu inte DeGiro längre. De hade 0,04% courtage för LSE, 1,55% låneränta och billig valutaväxling som lockade. Nu känns de helt överflödiga.

Vart handlar du nu och vad är bäst med den?

Kolla in Nordea. De har 0,09% i courtage, 0,25% via mäklare för det du inte hittar via onlineplattform och KF utan skalavgift.

Men jag har konton på flera olika ställen, alla har sina för- och nackdelar. Avanza har ex lägre kostnad för belåning, men är dyrare att handla på. Så då ombalanserar jag genom Nordea.

1 gillning

Okej tack för dina svar, uppskattar det.

Bra att veta att det ska gå. Tack för svaren.

Är det någon valutaväxlingsavgift hos Nordea?

0,25%, samma som Avanza och Nordnet. Tyvärr ingen manuell valutaväxling som hos DeGiro.

1 gillning

Okej tack :slight_smile: