Hej,
Jag har ägt lite aktier i ett bolag CanAlaska som har gjort en SpinOut till ett bolag som heter Core Nickel Corp
Jag har aktierna hos Avanza, nu ser jag de nya aktierna under ”övriga värdepapper”
Det är första gången jag har aktier i ett bolag som gör detta.
Hur funkar det här?
Kan man handla med aktier som är ”övriga värdepapper”? Finns det risk att Avanza inte har handel med denna nya aktie? Ingen stor post men man vill inte bli av med några ![]()