Händer de ofta att certifikat blir avnoterade av misstag eller det ligger värre saker bakom detta?
Gäller: guld ava a
Händer de ofta att certifikat blir avnoterade av misstag eller det ligger värre saker bakom detta?
Gäller: guld ava a
visste inte att man kan visa “1 min” interval. Vet inte om det hänger ihop med det dock
Det finns omsättningen på börsen den 22 okt.
ISIN : JE00BK9PZF59
https://www.nasdaqomxnordic.com/etp/trackercertifikat/tracker-certificate-historical?Instrument=SSE183353
Fått svar från avanza om det någon annan som undrar. Känns iaf rättnså instabilit om nu detta händer ofta.
"Dessa produkter ligger nere hos samtliga mäklare och det beror på att kopplingen mellan börsen, emittenten och marknadsplatsen inte lirar som det ska.
Problemet ligger inte hos oss men vi för en dialog med berörda aktörer som arbetar skyndsamt med att åtgärda detta."
Dessa AVA certifikat har underpresterat på tok för mycket över tid mot spotpriset på guld i SEK. Ett dåligt försök att följa guldprisets utveckling.
Rekommenderar helt klart ETCer som WisdomTree Physical Gold eller Xetra Gold istället.
Xetra Gold i EUR istället:
Mot spotpris i EUR
OT: En kundtjänst som använder termen “lirar inte” gör mig alltid lite extra nervös. ![]()
Formuleringen fick också mig att närapå sätta kaffet i halsen ![]()