Balansify.com - Enkel översikt av ditt sparande

Om du vill lägga in ett eget belopp (t.ex. värde på din ISK) så använd “Kontant”. T.ex.

1 gillning

Får detta felmeddelande när jag försöker lägga till innehav.
image

Tack Tomas! Har förbättrat felmeddelandet nu.

PS: Har även lagt till “Södra” i “bank” listan.

1 gillning

Ny fråga:
Kan man flytta tillgångar mellan olika portföljer? Vore bra att kunna.

1 gillning

Ytterligare en sak.
Vore bra om man kunde lägga till övriga tillgångar som tex bil.

1 gillning

Lite nyheter:

1: Nya översikts-vyer (tillgångsallokering, branscher, regioner, och största innehav). Klicka på rubiken för att växla mellan de olika vyerna.

2: Utveckling i nettovärde-vyn följer nu de tid/format val man gör längst upp till höger. Obs dock att om du köpte innehav 1 år sedan, men väljer 3 år, så kommer utveckling inte stämma med “ditt innehav”. Detta kommer att fixas framöver.

3 gillningar

För er som gillar att leka med data finns det nu en smidig export-funktion. Det går att exportera portföljer till CSV, Excel, JSON och live import i Google Sheets.

Mer info finns här: Balansify

Jag har även fixat lite hjälp-info om hur man får fram sin aktie-ränta fördelning på ett smidigt sätt: Balansify

2 gillningar

Verkar som ett fantastiskt verktyg som verkligen skulle hjälpa till att få en samlad syn över spridda investeringar. Har skickat en intresseanmälan men inte fått turen att bli inbjuden än, väntar tåligt. :wink:

1 gillning

Lite nyheter:

1: Utländska valutor visar nu utveckling och historik:

2: Även kryptovalutor visar nu utveckling och historik :chart_with_downwards_trend::

2 gillningar

Snyggt! Testat med Avanza importen än så länge, men börshandlade fonder och certifikat verkar inte funka… är det handhavandefel eller skall man lägga in dem manuellt… smidigt med import…

1 gillning

Snyggt! Tjänst jag efterfrågat.

1 gillning

Tack! Börshandlade produkter är inget jag hunnit testa än, men ska se till att kolla på det också. I dags läget går det att hitta vissa EFT:er om du väljer att lägga till en “aktie” manuellt. Men detta ska lösas på ett bättre sätt framöver.

Fantastisk tjänst! Enda problemet är att kopiera innehav från Lysa i Safari, då får jag ett felmeddelande. Fungerar i Chrome.

Tack @beekeeper - ska undersöka varför det inte funkar i Safari. Skickar PM om jag behöver mer info!

Fantastisk tjänst! :nerd_face:

Verkar inte få amortering på bostad att fungera, skriver i ett värde och sparar men sen försvinner det (kanske för att jag behövde fylla i bolånet som ett negativt tal för att få min ”bostads-portfölj” att visa rätt totalsumma?). Att kunna fylla i en ägandeandel på bostad och bostadslån vore smidigt, då man ofta är flera ägare. Tyvärr blev den automatiska värderingen totalfel, finns det nån möjlighet att hämta in typ Boolis värdering (fyller i den för hand just nu)? :thinking:

Historiska växelkurser för att få rättvisande utvecklingar på aktier köpta i annat än
SEK vore bra. Sedan verkar utvecklingsvärdena ha ballat ur för Investor efter splitten… :crazy_face:

Även automatiskt månadssparande står högt upp på önskelistan. :money_with_wings:

Många önskemål, men måste säga att tjänsten redan nu är riktigt bra! :+1:

1 gillning

Tack @Martin_V! Många bra synpunkter!

• Stämmer, amortering fungerar inte i dags läget. Men det är på gång i en kommande stor uppdatering som jag jobbar på!

• Ägandeandel för bostad och lån är också på gång i nästa uppdatering

• Auto-värderingen enligt Svensk Mäklarstatisk kommer tvyär bara funka om ens bostad följer medelvärde på pris/kvm. Booli är på todo-listan (har börjat kolla på det lite, men det ligger nog lite längre fram tiden).

• Ah, ja historiska växelkurser bör användas om man köper i utländsk valuta. Det hanteras inte i dags läget. Bra poäng!

• Hmm, ja, split hanteras inte så bra just nu. Men det kommer nog lösa sig i nästa stora uppdatering som är på gång. Tillsvidare kan du uppdatera innehavet så det blir rätt (klicka innehavet > ändra).

• Även automatisk månadssparande är på gång i nästa uppdatering.

Tack för alla önskemål och synpunkter!

1 gillning

Har testat den lite förut och det är verkligen en bra tjänst.

Men hur är det med säkerhet? Man lägger ju in en hel del känsliga uppgifter.

Säkerhet är definitivt en viktig punkt, och något jag verkligen prioriterar. Du kan läsa mer om säkerheten här. Huvudpunkterna är 1) bara det som behövs lagras 2) all data sparas krypterat.

Det enda Balansify egentligen behöver för att fungera är aktie/fond namn och belopp. Övriga fält, t.ex. bank namn och konto namn går att utelämna eller fylla i på ett anonymt sätt. Eftersom det inte sker någon direkt koppling mellan bank eller nätmäklare så finns där inga personliga kontouppgifter som lagras

För ännu mer anonymitet kan man även skapa ett konto med en anonym epost adress. Jag funderar även på att göra det möjligt att skapa ett konto utan epost adress om man föredrar det (men det kanske blir några begränsningar på funktioner som man kan använda då).

2 gillningar

Det har inte varit så många uppdateringar senaste tiden eftersom jag jobbar på en hel del stora förbättringar, design och funktioner (bl.a ränta, amortering, månadssparande). Hoppas kunna börja släppa lite av detta inom kort.

Några nyheter/uppdateringar idag:

• Fixat Lysa import (vilket jag upptäckte idag inte fungerade)
  • Fixat så att Export-vyn inte visas när man skapar en ny portfölj (bugg)
  • Uppdaterat ikonerna för Skatteverket och Transferwise/Wise

Ett tips, om man har pengar på skattekontot, eller väntar på skatteåterbäring så kan man skapa konton för detta (använd “Kontant” och sedan välj “Skatteverket” som bank och valfritt kontonamn):

5 gillningar

Det har varit ett tag sedan jag skrev något, men jag har kontinuerligt fixat buggar och släppt små uppdateringar. En liten sammanfattning här.

Nya Lysa fondnamn
Lysa har delat upp Svenska aktie delen till två fonder (hållbar och bred):

• Lysa Sverige Aktier B heter nu Lysa Sverige Aktier Hållbar B
  • Lysa Sweden Equity Broad B är en ny fond

Hör er som har lagt Lysa konton med bred inriktning så kan ni ta bort befintligt innehav och importera på nytt (så borde allt på rätt). Det kan även vara bra att göra detta lite då och då eftersom Lysa innehaven förändras automatiskt över tid. Det går även att göra det genom att expandera fonden och välja “Ändra” och sen justera antalet andelar.

Tanken är att detta kommer bli enklare och smidigare att uppdatera framöver!

Andra saker

3 gillningar