Jag och min sambo försöker hitta en bank som känns seriös och trygg till våra sparkonton med en skaplig ränta och insättningsgaranti.
Jag har främst kollat på Santander och resurs bank då de upplevs seriösa och har samarbete med avanza, vilket känns betryggande. Förslag från sambon har varit bland andra nordiska. När jag läser recensioner har nästan alla som erbjuder en ränta över 0,4% väldigt låga betyg på Google eller trustpilot.
Undrar därför om det finns förslag här på vilka som för närvarande erbjuder både en “bra” ränta och som känns seriösa och pålitliga? Vad använder ni själva?
Är inte dåliga recensionerna oftast kopplade till andra avdelningar? T.ex när det varit problem att betala en faktura. Dvs inte relaterar till sparande.
Komplettbank, Klarna, Resurs hade nog jag använt. Stabila nordiska företag som är/snart på börsen.
Erik Penser, Marginalen och Klarna har jag personlig erfarenhet av. Speciellt Marginalen har jag använt i över 10 år och har även gemensamma kontot med Sambon där och betalar våra gemensamma räkningar och har bankkort via.