Jag har haft Danske Bank i 30 ar men det verkar som de helt gett upp om oss utlandssvenskar.
Att oppna nytt bankkonto i Sverige utan att aka dit verkar tufft - och finns det ens nagon Svensk bank som uppskattar och valkomar oss utlandssvenskar (Ej USA).
Alla forslag emottages.
Hej, gick igenom samma sak för ett år sen. Svenska banker vill inte veta av utlands svenskar pga rädsla för penningtvätt.
Slutade med att en förälder fick öppna en KF i eget namn, och skriva mig som förmånstagare.
Känner igen situationen. Försöker få ner räntan på mitt bolån men än sålänge verkar det vara svårt att byta bank pga att jag är utlandssvensk? Någon som vet vilka banker som accepterar?