Barnförsäkring - moderna vs ica?

Hur tänker ni kring barnförsäkring? För mig är vissa försäkringar en självklarhet. Exempelvis barnförsäkring, hemförsäkring, bilförsäkring och olycksfallsförsäkring. När jag kollar konsumenternas oberoende granskning så verkar Icas försäkring samt modernas försäkring vara de absolut bästa på marknaden just nu.

Ica’s verkar vara den förmånligaste. Men hur ska man tänka här? En barnförsäkring byter man ju inte fram och tillbaka utan man vill ha det bästa från början som man sen kan ha fram tills att barnen är 25 år?

Som vanligt är ju försäkringar ett svart hål. Man hoppas att man aldrig behöver använda de och att ifall man någonsin behöver det så hoppas man att dom inte hittar något kryphål. Så rent krasst känns det omöjligt att detaljstudera hela utbudet.

Ni som haft moderna och ica och behövt nyttja försäkringen. Hur upplever ni hjälpen man får?

Jag själv har ingen erfarenhet inom detta område sen innan, men skulle man exempelvis fråga mig vilket försäkringsbolag man ska ha till sin MC, ja då har jag mycket bättre koll :slight_smile: