Bästa bolån just nu? (under 60% belåning)

Ska köpa min första BR och undersöker bolån för första gången. Kommer ha belåning under 60% av bostadens värde och kan då få lite bättre rabatter från banker. Har sett att Danske Bank har bäst oförhandlad effektiv ränta på 1,18 bundet på 2 eller 3 år. Ica banken tycks ha bästa oförhandlade rörliga ränta på 1,19. Så detta blir då de räntor jag maximalt kan acceptera utan förhandling.

Däremot har jag fått upp ögonen för Stabelo som erbjuder fördelaktiga bolån om man flyttar sitt lån till dem. De har så lågt som 1,04 på 1 år bundet, och 1,14 på rörligt. Så, är det möjligt att, låt säga, ta rörligt lån av Ica Banken på 1,19 och dagen efter lånet gått igenom ansöka om flytt till Stabelo och plocka deras 1,04 bundet på 1 år?

Någon som har erfarenhet av Stabelo och att göra på liknande sätt som jag tänker?

SBAB och Avanza kan vara värt att kolla på också.

Har kollat båda och SBAB ligger i linje med Danske Bank och Ica Banken. Avanza Bolån+ är egentligen samma som Stabelo då det är ett samarbete dem emellan (som jag förstår det iaf). Och då gäller det jag skrev ovan, att du måste ha en bolån som du flyttar över till Stabelo. Så Avanza Bolån+ (Stabelo) är väldigt intressant om man nu redan har ett bolån vilket jag just nu inte har

Jag kör Skandia, 1,14% 3mån utan förhandling om man har 60% belåningsgrad samt lite tjänstepension hos dom. 1,03% låst på 2 år.

Funkat väldigt smidigt och bra för mig, skönt att slippa förhandlingar också.

Kan tillägga att Handelsbanken erbjöd mig 1,09% 3mån när jag begärde ut amorteringunderlag om jag inte bytte, men har varit sjukt missnöjd med deras service senaste åren så valde att byta. Inte ångrat mig än.

Hypoteket kan också vara ett alternativ, rörligt 1,05% (65% belåning)