Vi funderar på att flytta vårt bolån till stabelo (via Nordnet eller Avanza).
Någon som har någon erfarenhet, eller bu eller bä att säga om detta, ffa stabelo? Några etiska betänkligheter?
Vi funderar på att flytta vårt bolån till stabelo (via Nordnet eller Avanza).
Någon som har någon erfarenhet, eller bu eller bä att säga om detta, ffa stabelo? Några etiska betänkligheter?
Vi flyttade precis från Danske bank till Stabelo, fick 1,05 i ränta bundet på 1 år, istället för 1,27 på DB. Dock beviljar de inte lån om man arbetar inom en riskbransch pga pandemin (tex evenemangsbranschen).
Hej, lutar också åt att flytta bolånen till Stabelo från Danske.
Ser just nu bara fördelen med att få bättre översikt genom att ha det via Avanza. Missar jag något, jämfört med att ha det direkt hos Stabelo? Räntan ser ut att vara samma på 3-månaders exv…
Vi bytte till Stabelo nu (via Nordnet), från Länsförsäkringar.
Band på 1 år på 0,93% (grönt bolån).
Har haft Stabelo sedan november 2018 och är jättenöjd, aldrig haft några problem. Låg ränta, slipper lägga tid på att förhandla och boka möten med andra banker (vilket jag avskyr), samt att jag har fått snabb hjälp från Avanza om jag haft några frågor eller funderingar.
Har precis nu i dagarna bytt från SBAB 1.41% till Stabelo via Avanza 1.19% 3 månaders rörligt. Betalningen ska ske via autogiro och man ser alla detaljer om lånet på Avanza så det verkar bra. Kan tillägga att det var oerhört smidigt att byta, krävs bara bank id och klicka ja ja ja i princip. Att få tag på amorteringsunderlaget från den gamla banken kan ju va lite småtjurigt men på SBAB går den att ladda ned direkt. Jag “tjänar” ca 3000kr på denna manöver om året så det blir en bra timpenning.
Såvida man inte får lägre ränta och/eller tycker om att förhandla med banker rekommenderar jag detta upplägg.
Stabelo tillåter vad jag vet bara upp till 60% belåningsgrad.? För många är större lån och ökade investeringar en mer attraktiv allokering…