Dags och förhandla om bolån, vilka banker att hålla koll på?

Ska förhandla om bolån nu, vilka bankar är i ropet nu? Gjorde en snabb koll på snitträntor just nu se första länken nedan för 3 månaders

Blev lite förvånad över det 3 med lägst Skandia, handelsbanken och SEB. Det var några år sedan de låg där?

Några tips här i forumet kring bankar med bra ränta, saker att tänka på etc. ?

Är lån på ca 3.3, värde bostads 4.6, bostadsrätt

Skandia var det lägsta jag hittade i höstas.

DanskeBank kan ha bra erbjudanden för fackmedlemmar.

Ikano bank låg på typ samma nivå som Skandia.

Det svänger snabbt. Danske Bank verkar vara lite halvmätta just nu. SBAB är för tillfället väldigt bra.

De som har ränterabatt, vilket torde vara de flesta, får nog inrikta sig på att kolla upp räntemarknaden ordentligt när ränterabatten skall skrivas om.

Undrar också. Har SBAB. Och Skandia och Länsförsäkringar kunde eller ville inte slå SBABs rörliga ränta för att bevilja ett lån till mig.

Egentligen naturligt. Eftersom SBAB ägs av Staten lånar man billigast på kapitalmarknaden.

Kraven från de borgerliga att SBAB skulle säljas har tystnat, åtminstone för tillfället…

Kan vara värt att kolla någon av de långivare som erbjuder bolån via Borgo, något många missar då de är relativt nya. Deras erbjudande hjälpte mig vid min senaste förhandling i slutet av förra året.

Med mina egna siffror erbjuder Hypoteket just nu marginellt bättre ränta än SBAB, men det varierar säkert. Jag kör själv med Handelsbanken.