Bästa globala indexfond hos storbank (Swedbank,Nordea,SEB)?

Många banker önskar att man ska börja fondspara (och en massa annat :disguised_face:) för att få bättre bolåneränta.

Om man ändå kan tänka sig att startar upp ett ISK sparande på en storbank (Swedbank, Nordea, SEB) för att få bättre bolåneränta, vilka konkreta globala indexfonder rekommenderar forumet?

Jag har Länsförsäkringars Globala Indexfond hos SEB.

2 gillningar
2 gillningar

Tips!

Småspararguiden har en bra fondguide, välj din bank, så visas bästa fonden.

3 gillningar

Tack för tipset!

1 gillning

Tack för tipset! Ska bli intressant läsning!

Tack! Får jag fråga vad SEBs avgift är på
LF (i jämförelse med Avanza)?

SEB 0,2 % utan fondens transaktionskostnader. Verkar vara samma som Avanza som anger 0,23 % inklusive fondens transaktionskostnader.
Källor: Faktablad från Länsförsäkringar för SEB och Avanzas hemsida.

Låter ju lovande! Tusen tack!

Det som står under Handelsbanken funkar inte. Min bankkvinna fick syntax error när jag nämnde Dimensional World Equity Fund. Fick ett mail dagen efter att den förvaltas i Irland.

SEB indexnära gick inte heller.

Någon som har tips på fond som Handelsbanken godkänner?

Jag valde tillslut Handelsbanken global småbolag index.

Lite småtråkigt att jag kan spara i samma fond på Avanza utan förvaltningsavgift…

1 gillning

Fonderna finns ju med i deras utbud. Tyvärr är inte alltid den anställda personalen särskilt hjälpsamma. De vill ju såklart att du ska använda deras egna fonder.

Du borde kunna hitta fonderna från Dimensional och Seb på handelsbankens internetbank när du loggar in.

Är det inom en pensionsförsäkring så är det inte alltid säkert att de erbjuder externa fonder. Men är det ett vanligt isk eller depå så ska man få tillgång till hela fondutbudet.

LF global index tror jag också finns med i deras utbud, en populär global indexfond med låg avgift.

2 gillningar

Testat denna?

1 gillning