Hej, vilket är det bästa just nu? Hade förut 3,5% på rockerkortet. Men nu behöver man ha deras ”kredit” för att få cashbacken utbetalt. Och max är 100kr/mån, förut var den 500kr/mån. Vilket var sjukt bra.
Så nu har jag 100kr per 3000kr spenderat, men i dagens läge går det åt mer än så, så var kan jag skaffa kort enkelt och få fortsatt cashback? Gärna gratis. Har kollat på typ Preem eller Shell.
Sedan har ni koll gällande rocker kredit, ska vara räntefritt till 3000kr. Jag vill inte använda pengarna, utan vill bara ha den krediten för det är enda sättet att få cashback utbetalt.
Antar dom tar en UC då? Försämras Uc ordentligt vid en kredit hos tex rocker? Och om jag ska skaffa typ Shell/Preem kort måste väl ännu en UC tas?
Hur har det gått med att få ut cashbacken? Har inte orkat undersöka hur man gör men bemödade mig idag faktiskt att fråga kundtjänst över chatten och blev inte mycket klokare…
Ska själv säga upp Rocker då det inte fungerar speciellt bra. Ofta driftsstörningar och vid flertalet tillfällen saknat transaktioner i appen. Transaktioner som finns när man hör av sig till kundtjänsten o får ett utdrag från deras backoffice system men inte syns i appen.
Mitt främsta syfte med Rocker var att ha en tjänst som tydligt kategoriserar utgifterna för att underlätta budgetuppföljning. Sen att det fanns cashback var en bra bonus.
Men till och med kategoriseringen fungerar inte speciellt bra. Filtrerar man på en specifik kategori saknas många utgifter trotts att dom är taggade till den kategorin.
Vore ev. värt o jobba några minuter för att få ut cashbacken innan man avslutar kontot. Borde vara ca 600kr där nu. Om dom inte brinner inne varje månad?
Tar också gärna tips på någon bank som är extra bra för kategorisering av utgifter.
Jag har kvar Rocker nästan enbart för att kunna swisha iväg månatligt belopp som sedan används till vissa återkommande sällanutgifter (tex frisör, presenter, beställa kattmat från nätet). Eftersom mitt huvudsakliga sparkonto är i annan bank än lönekontot tycker jag det är viss trygghet att kunna betala med Rockerkortet ifall jag behöver göra inköp och inte har tid att vänta på uttagstiden.
Med det sagt skulle jag gärna vilja ha något kort som ger cashback, men jag är inte bekväm med idéen om kredit. Även om jag inte skulle handla över min budget har jag något motstånd mot att spendera pengar ”som inte finns”. För det är väl så att man först efteråt betalar in vad man redan spenderat?