Rocker Visa kort đŸ€”

NÄgon som anvÀnder Rocker Visa kort? Det gÄr snacket hela tiden och det vÀrvas för fullt dÄ man kan fÄ max 10% i cashback! Hur hÄllbart Àr det och vad tycker Ni om kortet? Smidigt med sparkonto pÄ 0,80% och det flyttas pengar smidigt mellan kort / sparkonto. Snabb överföring med swish till kortet. LÀtt att skaffa dÄ det Àr ingen kreditkort. Kontant uttag upp till 3000sek i mÄnaden avgiftsfritt. Kortet Àr gratis annars :+1:.

Jag har kortet sedan i somras och bufferten pÄ sparkontot, hur nöjd som helst :slight_smile:

Nu under renoveringen Ă€r det vĂ€ldigt smidigt dĂ„ jag har pengarna pĂ„ buffertkontot, men om jag Ă„ker till tex Ikea och ska göra större inköp behöver jag inte planera innan och flytta över pengar utan vĂ€l dĂ€r Ă€r det bara att swisha över frĂ„n buffertkontot till kortet och betala. Även om 0,80% inte Ă€r nĂ„gon extrem rĂ€nta sĂ„ Ă€r det ju fint att pengarna kan ligga dĂ€r fram till den minut de ska spenderas :slight_smile:

1 gillning

Jag har haft det nÄgot Är, man fick gratis glass i somras minns jag. Sedan gick jag över till Lunar Bank istÀllet. Lunar har 1,00% rÀnta och de betalar ut den varje mÄnad.

AnvÀnt sen augusti/september.
HÄllbart? NÄt specifikt du tÀnker pÄ hÀr?

För mina behov sĂ„ funkar det rĂ€tt bra sĂ„hĂ€r lĂ„ngt men jag saknar att kunna föra över via trustly (LF har inte denna funktion) sĂ„ behöver ha lite högre grĂ€ns pĂ„ Swish Ă€n vad jag skulle önska dĂ„ jag överför ”vardagspengarna” till sparkontot pĂ„ rocker. Har automatisk överföring (frĂ„n sparkontot) nĂ€r jag nĂ„r en viss grĂ€ns pĂ„ kortet. GĂ„r snabbt att föra över sjĂ€lv vid behov men pallar inte att jag ska behöva stĂ„ o fippla i kön pĂ„ Coop, dĂ€rav ett visst minimum pĂ„ kortet hela tiden.

Har funkat göra onlineköp via safari medan via chrome har det inte funkat (pĂ„ mobilen, iphone). Detta kan ju Ă€ndras
!? Testar nu ocksĂ„ om de hanterar betala min mobilrĂ€kning (comviq) automatiskt varje mĂ„nad (ej autogiro men automatisk betalning).

HÄller de kvar sin rÀnta (0.8), cashback och förblir gratis sÄ fyller de sin funktion för mina behov; nu har jag tvÄ kort, ett Mastercard och ett Visa, jag fÄr lite(!) rÀnta pÄ pengar som vÀntar pÄ att anvÀndas samt (lite) cashback pÄ konsumtionen.

VÀntar pÄ att de ska implementera funktion för att runda upp vid varje köp.

ÅterstĂ„r se hur lĂ€nge de upprĂ€tthĂ„ller sina villkor.

1 gillning

TÀnker dÄ de bjuder pÄ nya kunder bÄde med 500/250 lappar och att en del kan ha upp till 10% cashback som Àr duktiga vÀrva kompissar :joy::thinking:

haha jamen exakt, hur lÀnge kan/kommer de hÄlla kvar pÄ villkoren :man_shrugging:
Jag Àr inte den som pushar deras limit iaf dÄ jag har sÄ sjukt svÄrt för att vÀrva (sÀlja), enbart lurat sambon att joina :grin:

1 gillning

Du sÀger att du fÄr inte igenom köp pÄ internet i chrome pÄ android mobil? Annars har jag Klarna Visa. BestÀllt Rocker dÄ man kan ta ut 3000 sek vid behov och har 0,50% i cashback. Lurat frugan samma hÀr :joy:

1 gillning

Jag har kortet sedan nĂ„gra veckor och Ă€r sĂ„ lĂ„ngt nöjd. Det passar mig som vill ha kontroll över utgifterna eftersom det Ă€r ett pre paid -kort. Överföringar gĂ„r snabbt (men om du ska ta ut frĂ„n kortet fĂ„r du pröjsa 50 om du vill att det ska gĂ„ snabbt). Appen Ă€r vĂ€ldigt översiktlig med bra funktioner, och kĂ€nns lĂ€tt att begripa. Det gĂ„r att koppla till andra konton och kort (tyvĂ€rr inte Everydaycard) sĂ„ du kan se andra in- och utposter. Supporten Ă€t mail, chat eller tfn 24/7 och har fungerat bra för mig. Överlag kĂ€nns det vĂ€lgjort och vĂ€lfungerande. Har inte testat sparkonto, cashback, gruppbetalning etc. KĂ€nns som Rockerkortet Ă€r lite osynligt i bruset med tanke pĂ„ hur bra det funkar, Ă€r mitt intryck.

Jag valde mellan Rocker, PFC och Revolut. Valet av Rocker beror pÄ att det dels Àr svenskt och dÀrmed funkar med swish och bankID (kÀnns nödvÀndigt i Sverige idag, och dÄ gÄr revolut bort) vÀldigt bra app och möjligheter att se saldon och kontohÀndelser frÄn andra banker och kort (krÀver heller inte bankid mer Àn första gÄngen), vilket jag inte hittade pÄ PFC.

Minus för mig sĂ„ lĂ„ngt Ă€r bara avsaknaden av en “barnlösning” med egen app och kort, som bĂ„de Revolut och PFC har (pfc 20kr/mĂ„n) - och namnet som jag tycker kĂ€nns lite tramsigt och pretentiöst.

Funkar ocksÄ med Curve.

1 gillning

Ändrade sĂ„ att det framgĂ„r men jag anvĂ€nder iphone.
NÄgot tar stopp i sista del nÀr betalningen ska godkÀnnas med bankid. Jag anvÀnder aldrig safari sÄ va bara tur att jag (i ren frustration? :joy: ) testade.

HĂ„ller med @SVJ att supporten (via chatfunktion) funkat bra, fick snabbt svar iaf.

StÀmmer det att man inte behöver bankid @SVJ mer Àn första gÄngen? Har fÄtt för mig att den aktiveras igen efter 24h? Men jag kanske missat nÄgon funktion för detta.

1 gillning

För att öppna appen behöver du bankid om du inte har loggat in pÄ 24h, annars gÄr det bra med finger eller ansikte. För att uppdatera ditt saldo frÄn andra konton behöver du bara bankid nÀr du ansluter det.

1 gillning

Fungerar internet betalning för dig om du har android mobil?

NÄgon som testat lÀgga in kvitton? Funkar översikten och att hitta i gmail?
Jag har enbart testat lÀgga in kvitto en gÄng och det verkar vara borta i appen (rocker organize). Kan absolut vara handhavandefel :stuck_out_tongue_winking_eye:

Har inte testat, tyvÀrr.

1 gillning

Troligtvis inte sÄ hÄllbart, men det Àr max 500 kr i cashback per mÄnad.

Det Àr riktigt bra ÀndÄ. Inte mÄnga kort som ger tillbaks 500kr i mÄnaden. :+1:

1 gillning

Har ocksÄ försökt lÀgga in kvitton ett par gÄnger men de försvinner efter nÄn dag. KÀnns som en bugg.

2 gillningar

Jag tÀnkte dels eftersom att cash backen sannolikt har ett slutdatum och dels att jag inte Àr sugen pÄ att spamma folk med vÀrvningslÀnkar, att kortet mÄste stÄ sig pÄ sina övriga meriter.

2 gillningar

Kommer sÀkerligen att bli en brutal slakt pÄ cashbacken, men Àven om de gÄr ner till 1,5 % Àr det ju bÀttre Àn de flesta (alla?) kort. Hoppas de hÄller kvar en bra rÀnta i alla fall. Funkar jÀttebra med automatiska överföringar frÄn sparkontot till kortet tycker jag.

Hade gÀrna velat ha möjlighet att logga in pÄ hemsidan för att t.ex. kunna göra överföringar eller spÀrra kortet. Har hÀnt ett par gÄnger att appen verkat ligga nere och det Àr ju lite smÄtt katastrof om det blir vanligt eftersom man inte kan logga in pÄ hemsidan.

Namnet Àr urlöjligt och kÀnns inte seriöst, men Àr i alla fall bra mycket bÀttre Àn Bynk som de hette innan.

DĂ€r ser man.
Jag fÄr göra ett nytt test vid tillfÀlle sen ev frÄga kundservice om jag pallar.

Haha hÄller med om deras namnval :joy:

Förbjöd inte EU cashback högre Àn 0.5% pÄ korttransaktioner? Men det kanske bara var kreditkort.

Kan ju tycka att det borde stÄ i avtalet om det Àr ett tidsbegrÀnsat erbjudande eller inte dock.

Hade nog bytt om det funnits stöd för barnkonton, har mina barns konton och kort hos Revolut för att slippa blanda in exet med.