Avgiften pÄ korttransaktioner begrÀnsades till 0,2% (debet) och 0,3% (kredit) vilket gjort att fÄ kortföretag Àr sugna pÄ att ge ut cashback frÄn egen ficka.
NÄgon mer som upplevt att Rocker plötsligt gör en dubbeldragning frÄn sparkonto till kortet i samband med aktiverat automatisk överföring vid en viss grÀns?
Har sett detta vid nÄgra tillfÀllen men liksom inte helt tagit det till mig/brytt mig. Inte vÀrldens grej men pengarna som ska ligga pÄ sparkontot för att spara in nÄt öre eller tre kan fÄ ligga dÀr tills de verkligen behövs.
Har kontaktat kundservice som skulle ta Àrendet virade till sin chef och svara via mejl under dagen.
Rockerkortet nya villkor varje mÄnad ! Det blir bara vÀrre och vÀrre . Snart fÄr man betala fÄr att behÄlla hög cashback
. Nu har man lockat en hel del kunder
Avslutat mitt. Har kvar Klarna Visa. Ăr nöjd med den.
Ja detta var ju skitâŠvilket ska man ha nu dĂ„?Inga lĂ„ngsiktiga kunderbjudanden nu för tiden alltsÄ⊠Korthögen börjar bli rejĂ€l.
Detta kÀndes ganska vÀntat, avslutade mitt konto efter att jag tog del utav den ganska generösa bonusen man fick i början sÄ jag Àr glad ÀndÄ!
Enig.
Men trÄkigt behöva kliva ur ett bekvÀmt upplÀgg
De stryper ju verkligen till nu sÄ blir ju intressant se hur det gÄr för de.
Ska inte kapa trÄden hÀr nu men nÄt specifikt som du uppskattar med klarna?
Hittade denna infon frÄn www.kortly.se
Fattar jag rÀtt att det kommer att kosta att ha ett fysisk Rocker-kort i framtiden? Vilket gratis debit Visa-kort ska man dÄ ha istÀllet för Rocker-kortet?
Trist, men det var ju oerhört vÀntat att det skulle komma nÄgot sÄnt hÀr. Fast egentligen Àr inte skillnaden sÄ jÀttestor vid nÀrmare eftertanke. Det som hÀnder (i mitt fall) Àr att det blir en kostnad pÄ 29/mÄn (+ att rÀntan höjs frÄn 0,8 till 0,95). Jag har 1,5 % cashback sÄ jag kommer ÀndÄ att tjÀna in de 29 kronorna, jÀmfört med t.ex. 0,5 % pÄ komplett. Har man upp mot 5 % bör det fortfarande vara vÀldigt fördelaktigt.
Har kommit upp i 3,5% cashback sÄ för mig var det ÀndÄ vÀrt att skaffa plus, trÄkigt ÀndÄ. Kan tillÀggas att nÀr jag skaffade plus sÄ tror jag det stod att pÄ standard sÄ fick du behÄlla ditt fysiska kort om du var kund sedan tidigare sÄ det Àr bara nya kunder som fÄr nöja sig med det virituella kortet. Kan vara vÀrt att kolla upp det innan folk sÀger upp sig ifall det Àr en dealbreaker.
Helt gratis. Kopplat till lönekonto direkt betalning. Behövs inget mer. Blir sÄ lite cashback för min del jaga 250kr till 400 om Äret Àr lite mÀningslöst .
Du kan ju vÀlja rocker standard som Àr kostnadsfritt, dock max 1% i cashback.
För mig som inte har rocker för cash back kan jag inte se att nÄgot Àndrats, förutom att sparrÀntan blir aningen lÀgre. Eller missar jag nÄt?
Det ingÄr ingen reseförsÀkring i gratispaketet.
Gjorde det det förut?
Ja.
10 tecken
Rocker utan reseförsÀkring kÀnns ju sÄdÀr.
TÀnkte bojkotta Revolut som jag anvÀnder för delad ekonomi med sambon.
Jag lÀste pÄ ett annat forum att Rocker har deklarerat Cashback som inkomst. Beroende pÄ hur mycket Cashback du fick sÄ hamna den pÄ 1.1 eller 1.5 i deklarationen.
Jag skulle nog övervÀga om det Àr verkligen ett bra alternativt. Det Àr 30% skatt som kapitalinkomst eller 20% extra om man Àr pÄ marginalskatt grÀnsen.