Rocker Visa kort 🤔

Avgiften på korttransaktioner begränsades till 0,2% (debet) och 0,3% (kredit) vilket gjort att få kortföretag är sugna på att ge ut cashback från egen ficka.

1 gillning

Någon mer som upplevt att Rocker plötsligt gör en dubbeldragning från sparkonto till kortet i samband med aktiverat automatisk överföring vid en viss gräns?

Har sett detta vid några tillfällen men liksom inte helt tagit det till mig/brytt mig. Inte världens grej men pengarna som ska ligga på sparkontot för att spara in nåt öre eller tre kan få ligga där tills de verkligen behövs. :wink:

Har kontaktat kundservice som skulle ta ärendet virade till sin chef och svara via mejl under dagen.

Rockerkortet nya villkor varje månad ! Det blir bara värre och värre :joy:. Snart får man betala får att behålla hög cashback :grin:. Nu har man lockat en hel del kunder :+1:

Se där ja :man_facepalming:t3:
Där kom förändringen som är en riktigt partypooper :poop:

1 gillning

Avslutat mitt. Har kvar Klarna Visa. Är nöjd med den.

1 gillning

Ja detta var ju skit…vilket ska man ha nu då?Inga långsiktiga kunderbjudanden nu för tiden alltså… Korthögen börjar bli rejäl.

Detta kändes ganska väntat, avslutade mitt konto efter att jag tog del utav den ganska generösa bonusen man fick i början så jag är glad ändå! :slight_smile:

2 gillningar

Enig.
Men tråkigt behöva kliva ur ett bekvämt upplägg :man_shrugging:t3::laughing:

De stryper ju verkligen till nu så blir ju intressant se hur det går för de.

Ska inte kapa tråden här nu men nåt specifikt som du uppskattar med klarna?
Hittade denna infon från www.kortly.se :see_no_evil:

Fattar jag rätt att det kommer att kosta att ha ett fysisk Rocker-kort i framtiden? Vilket gratis debit Visa-kort ska man då ha istället för Rocker-kortet?

Trist, men det var ju oerhört väntat att det skulle komma något sånt här. Fast egentligen är inte skillnaden så jättestor vid närmare eftertanke. Det som händer (i mitt fall) är att det blir en kostnad på 29/mån (+ att räntan höjs från 0,8 till 0,95). Jag har 1,5 % cashback så jag kommer ändå att tjäna in de 29 kronorna, jämfört med t.ex. 0,5 % på komplett. Har man upp mot 5 % bör det fortfarande vara väldigt fördelaktigt.

Har kommit upp i 3,5% cashback så för mig var det ändå värt att skaffa plus, tråkigt ändå. Kan tilläggas att när jag skaffade plus så tror jag det stod att på standard så fick du behålla ditt fysiska kort om du var kund sedan tidigare så det är bara nya kunder som får nöja sig med det virituella kortet. Kan vara värt att kolla upp det innan folk säger upp sig ifall det är en dealbreaker.

Helt gratis. Kopplat till lönekonto direkt betalning. Behövs inget mer. Blir så lite cashback för min del jaga 250kr till 400 om året är lite mäningslöst :+1:.

2 gillningar

Du kan ju välja rocker standard som är kostnadsfritt, dock max 1% i cashback.

1 gillning

För mig som inte har rocker för cash back kan jag inte se att något ändrats, förutom att sparräntan blir aningen lägre. Eller missar jag nåt?

Det ingår ingen reseförsäkring i gratispaketet.

2 gillningar

Gjorde det det förut?

Ja.
10 tecken

Rocker utan reseförsäkring känns ju sådär.
Tänkte bojkotta Revolut som jag använder för delad ekonomi med sambon.

Jag läste på ett annat forum att Rocker har deklarerat Cashback som inkomst. Beroende på hur mycket Cashback du fick så hamna den på 1.1 eller 1.5 i deklarationen.

Jag skulle nog överväga om det är verkligen ett bra alternativt. Det är 30% skatt som kapitalinkomst eller 20% extra om man är på marginalskatt gränsen.

2 gillningar