Jag är förvånad att inte fler på det här forumet verkar prata om Rocker. De erbjuder enligt mig bäst villkor efter Lunar flyttade sin ränta bakom betalspärr. Rockers cashback betalar månadsavgiften och mer därtill, om du maxar den med 200kr så du går plus 100kr på att ha tjänsten. Och då har vi inte ens räknat med sparränta, då de har den bästa sparränta jag kunnat hitta för bundna räntekonton. Hela 4,4% nominell ränta om man låser pengarna i 6 månader. Även 2,5% på kontot med fria uttag.
Kanske finns det ett bättre alternativ där ute? Jag är iallafall riktigt nöjd med Rocker. Dela gärna med er av vilket fördelaktigt kort ni använder för att gå plus varje månad.
(Edit: tog bort referral delen då folk valde att flagga mitt inlägg som reklam)
Dela gärna med er era tankar om Rocker, allt gott!
Istället för att flagga inlägget som skräppost varför skriver inte folk ett svar istället? Och nej jag gör inte betald reklam jag bara vill jämföra tjänster
Tror att jag inte var ensam att skippa Rocker när de införde sämre villkor för gratiskortet. Sedan kanske jag inte tycker att deras sparränta på konto med fria uttag är så attraktivt - 2,5 % när tex NorthMill ger 3,75.
Sparvalv/bundet sparande säger man på startsidan 4,40 för premium men sedan står det upp till 4,04 när man klickar upp det. Rocker - Premium
Northmill gratisversion ligger lite under 4,20 för 3 mån
Sedan gillar jag inte deras cashbacksystem som bygger på att man ska värva andra att gå med. Eftersom man enbart anger att det är “0,5 % upp till 10 % cashback” så innebär det att man kan behöva handla för 40 000 på kortet per månad för att komma upp i 200 kr.
200 kr per månad innebär 2 400 kr per år och då man “överskrider 1 000 kr görs ett skatteavdrag på 30% av beloppet som Rocker står för. Det belopp du då erhåller är efter skatt.” Vilket jag tolkar som att de dra 720 kr och kvar är 1 680 som har kostat 99 kr per månad. Om man handlar för 40 000 i månaden på kortet har man sparat 492 kr per år.
Jag avstår att försöka jaga cashback och Rockers betalalternativ