Rocker enbart som sparkonto?

Jag har mer än 1 MSEK i kapital som jag vill ha på räntebärande bankkonto. Jag har hittills använt Morrowbank, SBAB och Northmill. Alla dessa ligger i dag klart under 3 % i ränta.

Jag ser nu att Rocker erbjuder 3,8 % i sitt premiumpaket som kostar 99 kr per månad. Det bär mig emot att betala avgifter men om jag sätter in 1 MSEK så har jag tjänat in avgiften under bindningstiden (6 månader) redan första månaden. På årsbasis ger det mer än 10 000 kr brutto jämfört med andra rörliga alternativ.

Någon som har erfarenhet av om Rocker fungerar bra?

(Jag bryr mig inte om betalkortsdelen då jag inte ser någon förbättring jämfört med de kort jag redan har (Morrowbank, Norwegian, Revolut, Northmill och fd Santander)

Jag behöver ingen värvningslänk då jag redan har tecknat mig för gratisvarianten.

Jag har inte testat, men tror det är nåt lurt i och med att de skriver “upp till” i procentsatsen ränta på sina sparkonton. Men hade ju varit fantastiskt annars!

Här har jag försökt räkna på vad den faktiska räntan blir efter kostnaderna om man sätter in miljonen, någon kanske vill kontrollräkna?

Se svar i Swedroid-tråden. Jag såg tråden när jag googlade. Är medlem där också, men det är inte det forumet som jag börjar att leta efter tips om högst sparränta
:grin:

Your loss! Swedroid har ett par riktigt bra subforum :slight_smile:

1 gillning