Hej. Jag har nu Revolut som betalkort men har börjat intressera mig för Rocker. Den största anledningen är att jag kan swisha in pengar och då kan jag göra mig av med mitt bankkort från Handelsbanken. Det verkar vara likt revolut så länge man är i Sverige, dock inget mikrospar.
Har beställt hem Rocker-kortet (mest pga 100 kr på kortet). Verkar vara bra men basic, rätt likt PFC. Känns som att Revolut ändå har fler funktioner och bättre app? Här är en jämförelse.
Om du vill du av med betalkort från Handelsbanken betalar du fr.o.m. 2020 en månadsavgift (25kr) för att använda deras basispakket. De har nyligen anpassad deras villkoren.
Det är synd att storbankerna möter konkurrensen från fintech genom att tvinga deras kunder att betala för bankkorten och inte förbättrar dom istället.
Bästa valet hos HB just nu är nog Bankkort Maestro + Allkortet för 30 kr/mån då kostnaden för Maestro försvinner om man har Allkortet eller Mastercard. Maestro kan vara bra vid resa i t.ex Tyskland eller Holland, finns säkert andra länder också där dom gärna tar Maestro.
Vet inte om det är nåt nytt under solen här men har använt Rocker några mnd nu.
Det verkar funka som det ska; fick mina 500 för att joina o koppla upp mig, cashbacken rullar in, majoriteten av pengarna ligger på räntekontot tills jag behöver de på kortet, en automatisk påfyllning sker när jag hamnar under en viss gräns (kan ställa in själv om man vill använda denna funktionen och dens gränser).
Haft några utmaningar när jag försökt betala med kortet online på mobilen. Upptäckte nu senast att det funkade med safari istf chrome. Får nog testa flera köp o se om det är där skon trycker.
Min bank (LF) har inte trustly så det blir till att swisha in pengar, det medför en högre gräns på Swish än vad jag är van vid och egentligen skulle önska. Vad jag ser så finns inte funktionen för vanlig banköverföring !? Det saknar jag iaf nåt trustly inte funkar med LF.
De skriver att de ska komma med en funktion där man kan spara lite slantar på varje köp, ex runda upp till en viss summa. Frågade för några mnd sen när denna skulle komma men kundservice svarade ”vet inte exakt men inom kort”. Detta är en funktion jag ändå kan tänka mig testa.
Jag har också funderat på hur de får det här att gå runt. Är det kunderna som tar upp lån?