Betalkortet Rocker

Hej. Jag har nu Revolut som betalkort men har börjat intressera mig för Rocker. Den största anledningen är att jag kan swisha in pengar och då kan jag göra mig av med mitt bankkort från Handelsbanken. Det verkar vara likt revolut så länge man är i Sverige, dock inget mikrospar.

någon annan som tittat på det?

Har beställt hem Rocker-kortet (mest pga 100 kr på kortet). Verkar vara bra men basic, rätt likt PFC. Känns som att Revolut ändå har fler funktioner och bättre app? Här är en jämförelse.

Om du vill du av med betalkort från Handelsbanken betalar du fr.o.m. 2020 en månadsavgift (25kr) för att använda deras basispakket. De har nyligen anpassad deras villkoren.

Ok, så det går att göra sig av med betalkortet i Handelsbanken? Trodde att man var tvungen att betala en viss avgift oavsett om man har kort eller ej.

Det stämmer, man betalar alltid 25kr i månad oavsett man har betalkort eller inte.

Det är synd att storbankerna möter konkurrensen från fintech genom att tvinga deras kunder att betala för bankkorten och inte förbättrar dom istället.

Bästa valet hos HB just nu är nog Bankkort Maestro + Allkortet för 30 kr/mån då kostnaden för Maestro försvinner om man har Allkortet eller Mastercard. Maestro kan vara bra vid resa i t.ex Tyskland eller Holland, finns säkert andra länder också där dom gärna tar Maestro.

Jag har Rocker, Volvokort och Komplett och är mycket nöjd med det.