Jag stötte på i App Store en app som heter Rocker. Har aldrig hört talas om den men ändå är den rankad som 1a i finanskategorin. Finns det vissa här som använder appen ? Vad används den till ? Är det värt att skaffa ? För vilken/vilka anledning(ar).
Jag har rocker pga cashback och sparkonto som automatiskt fyller på kortet. Google pay stöds också.
Fördelar: cashback, ränta, inget valutapåslag utomlands.
Nackdelar: Skatt dras på cashback, månadskostnad för kort numera.
Är det månadskostnad nu? Det har jag missat, vad kostar det?
Bara för kunder som reggar sig efter ett visst datum.
Jag har rocker sedan ett halvår tillbaka, är supernöjd. Främsta anledningen är cashbacken men också att de stödjer både Apple Pay och Google Pay.
Ser inte direkt några nackdelar med det. Såg att någon annan nämnde månadskostnad för kort. Det gäller bara om man vill ha ett fysiskt kort och/eller en cashback över 1%.
Om du har tänkt skaffa rocker skicka gärna ett PM så får du en inbjudan 
Har aldrig hört talas om cashback. Har det med kreditkort att göra? Själv har jag inget kreditkort då det inte är något jag behöver. Är ju student så ser inte någon anledning att ha en nu. Är Rocker mest för de som har kreditkort ?
Nej rocker är inget kreditkort. Man fyller på pengar med swish och kan handla därmed handla för de pengarna. Cashback innebär i detta fall att man får tillbaka en viss procent av vad man betalat med kortet (0,5-10% beroende på vilken nivå man nått).