Håll i er alla som är i framkant. jag ligger lite efter.
Min smartphone lider av kronisk minnesbrist och jag får ständigt radera hundbilderna jag tog för några veckor sedan när jag tar nya.
Min drop-box är full. Min one-drive är full och jag har en del sparat på mega.nz. Vad som är var har jag inte längre koll på.
Av ekonomiska skäl har jag alltså kört på diverse gratisversioner och tänker att det blir lite rörigt.
Så. Hur gör ni med allt som behöver sparas? Finns det någon bra molnlagringstjänst som inte gör ont i plånboken men som funkar att lätt synka en samsungtelefon till? Någon som rymmer en massa hundbilder och dito videos så man slipper fundera på när den blir full?
Och till dig som blir upprörd över IT-analfabetism - scroll please!
Samtliga stora har relativt överkomliga priser för stora lagringsmängder. För 100gb får du betala 190 kronor per år i Google Photos (passar kanske Samsung allra bäst), för 200gb 290 kronor, etc. 24 kronor i månaden är väl helt ok, eller hur?
Vi använder Jottacloud till alla våra enheter: iPhones, Androidmobil, iPads, bärbar PC, bärbar Mac, stationär Mac och stationär PC. På så sätt kommer vi åt alla filer inkl. foto o film från alla våra enheter. Obegränsat utrymme ingår.