Bästa molnlagringstjänsten?

Håll i er alla som är i framkant. jag ligger lite efter.

Min smartphone lider av kronisk minnesbrist och jag får ständigt radera hundbilderna jag tog för några veckor sedan när jag tar nya.

Min drop-box är full. Min one-drive är full och jag har en del sparat på mega.nz. Vad som är var har jag inte längre koll på.

Av ekonomiska skäl har jag alltså kört på diverse gratisversioner och tänker att det blir lite rörigt.

Så. Hur gör ni med allt som behöver sparas? Finns det någon bra molnlagringstjänst som inte gör ont i plånboken men som funkar att lätt synka en samsungtelefon till? Någon som rymmer en massa hundbilder och dito videos så man slipper fundera på när den blir full?

Och till dig som blir upprörd över IT-analfabetism - scroll please!

Vad är det för mängder vi pratar om?

Tror jag har 50 gig på MEGA och det har räckt ett tag :slight_smile:

Onedrive kan du ju uppgradera till 100 GB lagring för 180 kr per år.

1 gillning

Vi prenummererar på Office 365 där OneDrive med en Tb ingår,

https://www.microsoft.com/sv-se/microsoft-365/buy/compare-all-microsoft-365-products?tab=1&market=se

Annars finns Google drive med 100 gb för 20 kr/månaden eller 200 gå för 29 kr/månaden

2 gillningar

Bild på hunden så ni förstår att jag måste fota honom typ varenda dag…

4 gillningar

Tack! Det var inte så dyrt!

Samtliga stora har relativt överkomliga priser för stora lagringsmängder. För 100gb får du betala 190 kronor per år i Google Photos (passar kanske Samsung allra bäst), för 200gb 290 kronor, etc. 24 kronor i månaden är väl helt ok, eller hur? :grin:

1 gillning

Det låter bra! Tack!

Tack! Jag har nog snöat in mig på att Dropbox var dyrt, men detta låter ju överkomligt!

Sen ska man inte förringa 24 sek och ränta på ränta… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Vi använder Jottacloud till alla våra enheter: iPhones, Androidmobil, iPads, bärbar PC, bärbar Mac, stationär Mac och stationär PC. På så sätt kommer vi åt alla filer inkl. foto o film från alla våra enheter. Obegränsat utrymme ingår.

1 gillning

Tack! Aldrig hört talas om. Ska kolla upp :slight_smile:

Google drive,

Blir några kronor billigare om man går runt Apple store skatten via webläsare istället.

1 gillning

Apple iCloud kostar samma 29/mån för 200GB och 89/mån för 2TB.

Dropbox kostar 10 EUR/månad för 2TB.

Ett udda val kanske, men bra för kreativa personer och företag. Det kostar 10 USD/mån för 1TB eller 20 USD/mån för obegränsad plats.

Massa bra alternativ och de har priser som är väldigt snarlika :slight_smile:

1 gillning

Vad har hunden med moln lagringsutrymmen att göra @lilladoktorn :person_tipping_hand::joy::+1::partying_face::raised_hands: ? Annars jätte snygg :wink::partying_face:

Fattar du inte det??? :scream: är ju bilder på hunden som ska lagras

2 gillningar

Haha jag var inte med från början haha. Fullt upp med ungarna vid sidan om :partying_face::partying_face::partying_face::heart_eyes::joy: . Vi män klarar sällan 2 saker samtidigt :raised_hands::raised_hands:

2 gillningar

Var tvungen att ta en bild på honom när jag läste upp ditt svar. Ser du hur kränkt han ser ut? :joy:

4 gillningar

Tack! Ska kolla upp det :blush:

Jag förstår :blush: varför tror du jag har en katt som profilbild :wink::heart_eyes_cat: