Bästa verktygen och resurserna för att analysera amerikanska aktier

Trillade över den här listan häromdagen och tänker att någon säkert har glädje av den:

Ping bl.a. @Andre_Granstrom.

3 gillningar

Tack! Där är lite att sovra bland :grinning::+1:

Själv använder jag mest

• FASTgraphs för värdeaktier (betaltjänst men har även en bra blog där Chuck, grundaren går igenom funktionalitet och exemplifierar med aktier)
  • Motley Fool för hög hög högrisk tech (betaltjänst)
  • SeekingAlpha för allmänna stämningsläget (gratisversion för mig)
2 gillningar

@JFB Jag prenumererar på Seeking Alpha här ovan. Premium prenumerant för 239$ per år ordinarie pris. Och kan verkligen rekomendera andra som är nyfikna på en bra & komplett analystjänst denna site. Vill man ha en svensk analystjänst så finns ju annars Börsdata som också är bra:

2 gillningar

Fastgraphs basic 160 USD räcker dock gott och väl för mig. Det är den tjänst som jag tycker ger bäst / fantastisk överblick över historik och analytiker estimat mht värdering. Faktiskt bättre än Börsdata i min mening även om jag använder den för svenska / nordiska aktier.

Lite sur på SA som börjat begränsa så mycket av artiklarna i gratisversioner senaste året. Tom företagsnotiser och rapporter som ju inte författats av något på SA begränsas. Såklart vill de man ska uppgradera men jag är inte riktigt där än :slight_smile:

2 gillningar

Förresten kan du berätta hur du använder SA och vilka funktioner / data du tycker är mest användbara?

Kanske surat klart :joy:

1 gillning

Är ganska nyligen jag blev prenumerant när dom i julas körde en premium drive a’ 39$ per år! Men jag använder den för att hitta och kolla in några amerkanska bolag som jag äger en liten microskopisk del av. Men bara inom lekhinkens (~ 10%). Annars är det globala indexfonder som gäller för mig. Deras aktie och etf screener är bra, och nyheterna samt koppling till TradingView som visar historiska diagram & grafer mm. FastGraphs verkar också som en bra tjänst!

2 gillningar

Tackar @janbolmeson . Är det någon intressant källa / sida som du läser / prenumererar på av listan ovan? Eller rekomenderar utöver?

Mvh / Stefan

1 gillning

Nej, jag tittar ju inte på enskilda aktier så mycket. Det som jag tror jag skulle slå ett slag för som inte är på listan är:

för svenska aktier. Jag är ju mest en sådan som följer andra som är mer åt “rikedom i livet hållet”. :see_no_evil:

1 gillning