Trillade över den här listan häromdagen och tänker att någon säkert har glädje av den:
Ping bl.a. @Andre_Granstrom.
Trillade över den här listan häromdagen och tänker att någon säkert har glädje av den:
Ping bl.a. @Andre_Granstrom.
Tack! Där är lite att sovra bland
Själv använder jag mest
@JFB Jag prenumererar på Seeking Alpha här ovan. Premium prenumerant för 239$ per år ordinarie pris. Och kan verkligen rekomendera andra som är nyfikna på en bra & komplett analystjänst denna site. Vill man ha en svensk analystjänst så finns ju annars Börsdata som också är bra:
Fastgraphs basic 160 USD räcker dock gott och väl för mig. Det är den tjänst som jag tycker ger bäst / fantastisk överblick över historik och analytiker estimat mht värdering. Faktiskt bättre än Börsdata i min mening även om jag använder den för svenska / nordiska aktier.
Lite sur på SA som börjat begränsa så mycket av artiklarna i gratisversioner senaste året. Tom företagsnotiser och rapporter som ju inte författats av något på SA begränsas. Såklart vill de man ska uppgradera men jag är inte riktigt där än
Förresten kan du berätta hur du använder SA och vilka funktioner / data du tycker är mest användbara?
Kanske surat klart
Är ganska nyligen jag blev prenumerant när dom i julas körde en premium drive a’ 39$ per år! Men jag använder den för att hitta och kolla in några amerkanska bolag som jag äger en liten microskopisk del av. Men bara inom lekhinkens (~ 10%). Annars är det globala indexfonder som gäller för mig. Deras aktie och etf screener är bra, och nyheterna samt koppling till TradingView som visar historiska diagram & grafer mm. FastGraphs verkar också som en bra tjänst!
Tackar @janbolmeson . Är det någon intressant källa / sida som du läser / prenumererar på av listan ovan? Eller rekomenderar utöver?
Mvh / Stefan
Nej, jag tittar ju inte på enskilda aktier så mycket. Det som jag tror jag skulle slå ett slag för som inte är på listan är:
för svenska aktier. Jag är ju mest en sådan som följer andra som är mer åt “rikedom i livet hållet”.