Vart på nätet får du ekonominyheter?

Jag gillar att följa med i vad som händer både i ekonomin och delvis politiken som påverkar allt. Förr kunde man läsa alla nyheter på tidningarnas websidor, men nu för tiden tar ju alla betalt för prenumeration.

Jag kikar ibland på SVT’s hemsida då jag ändå tvingas betala för den via skatten, men tycker du någon särskild tidning är värd att prenumera på online?

T.ex. Dagens Industri, Svenska Dagbladet, Dagens Nyheter…eller någon annan?

Det känns inte värt att prenumera på flera för mig personligen.

1 gillning

Jag använder endast Dagens Industri.

Har du provat någon annan tidning? Är det värt prenumerationen tycker du?

Omni Ekonomi. Deras push notiser räcker långt för mig.

4 gillningar

Nej, jag har inte provat andra.
Jag tycker att det är värt, den har en funktion som heter (Bevaka) där kan man bevaka olika ämnen extra noga, t.ex. fastigheter, makro eller politik.

Jag gillar placera.nu! Kostar inget och har inga betalväggar!

2 gillningar

Oj, den hade jag helt missat! :slight_smile:

Testat marketwatch.com ? Om man har inkognito läge på webbläsaren kan man läsa gratis

2 gillningar

DI är bra. Kikar in på andra typ Affärsvärlden m.fl ibland men det är bara för att jag får prenumerationen på alla gratis från jobbet.

1 gillning

Jag scrollar igenom Börskollen.se ett par gånger per dag, bra ställe som samlar nyheter från andra källor

1 gillning

Detta forum… :wink: Annars lyssnar jag en del på podcasts bl.a.:

• Dom kallar oss krypto
  • Företagarna
  • 25-minuter

Redeye kan man bli medlem på gratis och få push-notiser efter intresse.

Annars har jag samlat en portfölj med ekonomipoddar. Gratis och underbart att ta promenader till, lyssna på i bilen på väg till/från jobb, osv.

Letar mest specifik info på amerikanska sidor, men även placeras “senaste nytt” telegram är bra och enkelt

Försöker undvika ekonomiska nyheter nu för tiden. I början av mitt intresse så läste jag allt, hela tiden.

Tycker man får tillräckligt med information och nyheter genom detta forumet :slight_smile:

4 gillningar