Jag har idag prenumerationer på DN och SvD via mina föräldrar. Om man har en gammaldags dyr pappersprenumeration kan man även ”dela med sig” av ett par digitala prenumerationer till sina barn eller någon annan. Det är en smidig modell.
Jag funderar nu på om jag behöver något mer och i så fall vad. Ett alternativ vore att teckna en prenumeration på Kvartal men det kanske finns fler/andra alternativ som vore värda att överväga? Jag är alltså ute efter nyhetsbevakning i första hand, inte ”aktietips” eller liknande. Jag är egentligen inte begränsad till Sverige utan något internationellt vore helt i sin ordning.
Jag siktar på att prenumerera på några tidningar för att ge pengar till bra journalistik.
Ett förslag till listan kan vara en lokaltidning. Är inte alltid bästa klass, men intressant att höra om lokala saker tycker jag. Ibland får man veta om intressanta lokala arrangemang.
Jag har prenumererat på Di i många år. Kommer ofta ett bra erbjudande just lagom till förra prenumerationen ska gå ut. Kör bara di digital vilket ger pdf-tidningen och den vanliga sidan/appen. Men jag är väldigt nöjd. Fantastiskt stark ledarsida, även om nu PM Nilsson blir sekreterare åt statsminister istället. Hans ersättare Frida Wallnor är också väldigt bra.
Sedan har jag ibland också Affärsvärlden. Om man bara vill ha bra ekonomijournalistik och krönikor så behöver man inget annat. Jag borde egentligen bara bita ihop och börja prenumerera på den igen.
Tycker det räcker med en dagstidning eller Omni för daglig nyhetsbevakning. Vill dock slå ett slag för veckomagasinet Fokus, där jag får fördjupningar om veckans nyheter & en hel del annat intressant. En av veckans höjdpunkter.