Vilken tidning/forum tjänst är relevant

Hej,
Jag känner det är dags att åter börja prenumerera på någon ekonomi tidning. Men så tänkte jag fråga vad är relevant att satsa på. Jag tänker exempel som aktiespararna, privataaffärer och sådant. Sen finns Di samt affärsvärlden som är dyrare. Tänkte även att kanske forumet här är bättre eller Rikatillsammans patron eller vad det kallas.

Vad använder ni och tycker funkar, själv verkar jag dras mest åt aktiespararna faktiskt men ville ventilera innan man slår till.

Kan tilläggas jag har både fonder och aktier och intresserad av vardagsekonomi samt vet hur man handlar dock bara aktier och fonder inte warranter och dylikt (men kunde vara roligt lära sig). Är ingen expert men allmänt intresserad och känner till begrepp som tex fire.

Det här är väl inte reklam för något att jag skrivit olika tidningsnamn i så fall säg till så tar jag bort det direkt.

Undviker sådanatjönster först är det dyrt och för andra så är det massa rubriker som är känslobaserade analyser.

Ingen kan förutsäga framtiden!

1 gillning

Billigast och som ger mest tillbaks är att betala 1 timme oberoende rådgivning till @smaspararguiden och slippa betala månadsvis till något som kommer knappast hjälpa dig slå index långsiktigt. :+1::person_tipping_hand:
Annars har du allt gratis här om du följer den här länken från @janbolmeson :person_tipping_hand: . Läs noga den här då har du gjort 99,9% rätt i från dig . Helt gratis. Lägg de prenumerations pengarna i en global indexfond istället. Blir bäst så långsiktigt.

2 gillningar

Tack, ja RikaTillsammans tittar jag ofta och följer deras veckoavsnitt men måste erkänna att ibland går det länge innan jag åter tittar in. Småspararguiden hade jag inte alls hört om så det var bra tips, ser ut där finns mycket läsa där med. Ja det finns en hel uppsjö av tidningar och tjänster.

1 gillning

Ett medlemskap i Aktiespararna tycker jag att man kan kosta på sig som intresserad. De gör en hel del nytta som lobbyorganisation för privatsparare och man har möjlighet att deltaga i diverse träffar och aktiviteter, hur mycket av sådant som erbjuds beror nog mycket på var man bor.

Är man helt grön kan det ge något. Men efter ett tag blir det upprepningar och tillför inte längre något som inte kan hittas gratis på nätet.

Forum känns mer uppdaterade och man kan dessutom ställa frågor och få relevanta svar. Numera kollar jag mest forum, prenumererar inte på något alls. Förutom Sydsvenskan :grinning:.

2 gillningar

Financial Times är ju en trevlig tidning rent allmänt, om man inte är intresserad av specifikt Sverige.

Kolla först ditt bibliotek vad de har tillgängligt online. Allt där är ju gratis.

2 gillningar