Jag vill ta mig in i investerings världen men behöver få lite mer kött på benen innan det är dags.
Har någon nån bra hemsida/forum där man kan få PÅLITLIG information och kunskap om fastighter, aktier, kryptovalutor, ja, allt egentligen? (förutom denna såklart)
Vi kan ju börja med att etablera följande: Ta aldrig ALDRIG direkta investeringsråd från anonyma forum på internet.
Beroende på vad du söker för typ av kunskap finns det såklart olika ingångar. Jag kan t ex tänka mig att en helt grön person skulle ha viss behållning av att bläddra igenom Avanzas aktieskola, som är relativt välskriven och förklarar HUR man handlar, inte vad man ska handla…
Aktiespararna skulle jag påstå är en av de bästa och mest seriösa svenska resurserna. Sedan skulle jag nog även rekommendera de två böckerna “Just. Keep. Buying” samt “Mer pengar för pengarna”. ![]()
PS. välkommen till forumet.
Nja, läser man utfallet av deras aktieråd ett år efteråt är det mesta fel. Där är Affärsvärldens analyser oerhört mycket bättre.
Däremot läser jag gärna de övriga artiklarna i tidningen. Jag har dessutom bevistat ett stort antal aktieträffar som (i stort sett) samtliga varit väldigt intressanta.