Det här är bra påpekanden men det är viktigt att också komma ihåg att börsen kommer att komma tillbaka till ATH långt innan lågkonjunkturen är slut.
En god del har svarat vändning(nått botten) i enkäten.
Hade varit intressant med motiveringar på det.
Så kan det säkert bli men jag är inte lika säker på att börsen skulle falla markant på grund av det, om vi bortser från bolag som säljer konsumentprodukter. Däremot kan omvärldsoro lätt skapa större börsfall även från redan halvlåg nivå. Risken för sådant känns inte helt obetydlig idag.
Vi har en stor klimatomställning framför oss, kommer skapa många jobb och utmaningar vilket kommer få fart på ekonomin. Ne jag ser det som att vi har många goda år framför oss pga den stora omställningen mot en bättre värld 
Jag sitter o klurar på att hedga i fonden Alcur, så jag lutar nog åt björn ett tag till.
Vi ser total inkompetens hos de tongivande ledarna i väst. Det var Erdogan som hjälpte till att medla fram spannmålsavtalet, vilket kommer att rädda liv, medan Ursula von der Leyen krigshetsar, vilket kommer att släcka måna liv. Upp-och-ner-vända världen. Och några skriker sig hesa över tillfällig värmebölja samtidigt som de gör sig blinda över de köldfenomen som förekommer…
Monokrom vinkel på det inlägget. Luktar ju nästan avsiktlig brandfackla…