Omxspi upp nästan 10% från botten.
Bearmarket-rally eller är vändningen här?
Belöning utlovas mot rätt svar☀️
Omxspi upp nästan 10% från botten.
Bearmarket-rally eller är vändningen här?
Belöning utlovas mot rätt svar☀️
Ingen aning. Väldigt volatilt. En del verkar positiva, men Morgan Stanley var väldigt negativa och tror på ytterligare ras.
0 röster
Jag röstar på ingen aning 
Bear-Rally, björnen har ju sovit alldeles för länge 
Bear Rally, behöver komma en våg till ner anser jag👍🏻
Jag tror Bear-Rally, men eftersom majoritet tror det med är det säkert vändning.
Jag röstar på ingen aning 
Det ska ner/upp mer!
Jag röstade björnrally, men egentligen har jag ingen aning ![]()
Har det varit någon omröstning om när man tror vi är tillbaka på årets början? Hade varit intressant att se vad folk tror.
Även under förväntad nedgång vill investerare/traders tjäna pengar.
Därför uppstår dessa uppgångar som kan triggas av vad som helst, tex. att Netflix fick ett bättre resultat förra kvartalet och plötsligt stiger hela Nasdaq.
Privatpersoner kan få för sig att detta är vändningen och pytsar in allt de har vid sidlinjen, vilket höjer kurserna, men så plötsligt så tar traders hem vinsten och triggar nästa fall.
Jag tror på bear rally. Vet inte vad som motiverar nya fantasipriser om man inte ens kan motivera det med historiskt låga räntor längre.
Högre räntor, höga energipriser, höga produktpriser.
Var ska pengarna komma ifrån för att kunna pressa upp kurserna till nya rekordnivåer och hålla dem där?
Vi går en mörk höst till mötes, tippar att botten nås i november sen en riktigt fin vår med 30-40% uppstuds
Det är på modet att ge folket pengar, blir inte förvånad om USA skickar ut checkar så att folk har råd att tanka bilen och annat. Och sossarna ska väl skicka ut en slant innan valet med.
Tror också på detta. Att printa pengar löser alla möjliga problem kortsiktigt. Och politiker är inte valda långsiktigt ändå…
Noterbart är att det inte bara är stöd till enskilda medborgare som ligger på bordet. Det kommer allmänt sprutas ut en hel del pengar till amerikanska företag framöver för att minska USAs beroende av utländsk produktion (och kanske framför allt asiatisk sådan). Se t.ex.:
Känns ju knappt som om björnmarknaden kommit igång med den lilla nedgången som vi haft hittills. Men som någon skrev nedan så har ju marknaden en tendens att uppföra sig irrationellt så vem vet 
Vilket svek av amerikanarna. Nu blir det väl blodbad på måndag igen…
Läskigt är det i alla fall…
Haha…
Ja alltid deras fel
![]()
Sämsta öppningen av börsåret på många tiotals år. Småspararna drar sig undan och storfräsarna börjar tanka. Rykten om bear rally gör att folk håller sig undan och de rika gör nu sina bästa affärer. Om de inte köper nu när det är billigt, när ska de då köpa? Börsen verkar vara det enda ställe folk flyr ifrån när det blir rea.
Mitt tips är att det blir lite upp och ner fram till i höst. Sedan kommer vändningen i oktober.
Varför jag tror det?
Magkänslan!
“Det ekonomiska läget i Europa är svettigt just nu. Idag har börskaoset fortsatt på världens börser och runt om i världen gnuggar ekonomer och analytiker sina geniknölar för att om möjligt kunna förstå vad som händer och vad man ska göra just nu. Men hemma i Nässjö sitter Aktiestinsen, Lennart Israelsson, med sin över 80-åriga börserfarenhet, och tar det hela med ro. – Nu ska man köpa istället för att sälja, säger Lennart.”
2022? Nej, 2011. Lennart Israelsson lever inte längre, men hans portfölj lever vidare.
Varför är det här så viktigt att nämna?
Inte riktat till dig @Amorina , har sett det nämnas på flera ställen. Det har väl mycket att göra med att toppen råkade sammanfalla med nyåret den här nedgången?