Hej, inför en eventuell tur till Sydamerika funderar jag på om man borde skaffa ett kreditkort (har bara debitkort idag). Vill egentligen inte ha det men vet inte om det behövs på till exempel hotell för att man ens ska kunna bo där?
Finns det något som varken har valutapåslag eller uttagsavgift?
Du behöver ofta ett kreditkort för att hyra bil.
3 gillningar
Jag var i Sydamerika förra vintern och i vissa länder så kan man slippa skatten på t ex hotel om man betalar i USD. Problemet var att man då bara kunde betala med kreditkort eller med kontanter. Frågade om de inte bara kunde dra USD från mitt vanliga kontokort/revolut men det gick inte. Så man har lite att spara där också!