Bekräftelse från Fora ang. TJP-flytt

Hej
Fick äntligen brev idag ca 3 månader senare från Fora om bekräftelse att tjänstepensions-kapitalet är flyttat till Fondförsäkring Länsförsäkringar.

Fortfarande syns 0 kr i värde inloggad på banken. Någon som gjort samma flytt från AMF Traditionell till Länsförsäkringar Fondliv och minns hur lång tid det tog från Fora skickat bekräftelsen till att värdet faktiskt syns inne på banken?

Generellt så tar det tid att flytta TJP.
Håller själv på att städa lite bland försäkringarna. Tog runt 4 månader för senaste flytten. Från Fora fick jag bekräftelsebrev inom någon vecka men pengarna är inte flyttade än. Man får nog ge det några månader.

Herregud varför ska det ta så himla långt tid? De inte så att små människor flyttar pengarna med sedlar till en bank :joy:

Jag själv håller på att flytta till LF från AMF och det har enbart gått 1 månad.

Förresten hur tänker ni fördela kapitalet? Jag tänkte så här;

1 gillning

Håller med, obegripligt hur det kan ta 6 månader att flytta lite kapital mellan två svenska aktörer.

1 gillning

Kommer köra liknande fast 90% global 10% tillväxt. Bara göra det enkelt med det begränsade utbudet jag hade att välja på, tror det var 18 fonder.

Så kör man lite annat i egna privata sparandet förutom global och tillväxt!

1 gillning

Ser ut som en vettig portfölj :+1:

2 gillningar

Jag tror jag ska ta bort Sverige delen och enbart köra global+tillväxt, eftersom jag redan har det på min privat.

Kör som jag, enkelt, bra, och bara att glömma bort tills pensionen närmar sig!

1 gillning