Bestridan av felaktig P-bot

Fick under natten en felaktig P-bot. Jag har redan nu lagt ner 30 minuter på att sitta i telefonkö, fylla i formulär, maila och jag är fortfarande inte klar.

Jag undrar, eftersom jag inte har gjort något fel, hade det inte varit rimligt att kräva ersättning för timmarna jag lägger ner på att städa upp efter dom? Om jag fakturerar 1500kr/h som konsult och nu missar en timme arbetstid eftersom att dom har gjort fel, borde dom väll kompensera mig för det?

bara en fundering…

p.s kanske fel kategori.

4 gillningar

Nej, sluta drömma.

3 gillningar

Medhåll. Att parkeringsbolag sedan är sopor är däremot allmänt känt, men det går inte att göra mycket åt det

4 gillningar

Självklart borde man få ersättning för all sådan typ av bedrägeri. Tyvärr kommer det aldrig hända… :frowning:

1 gillning

Du hade tjänat på att bara betala, vilket rimligen också är baktanken. Gör överklagan så kostsam att folk skiter i det.

1 gillning

Skicka en faktura till dom, i bästa fall betalar dom. I värsta fall får dom lägga ner tid på att bestrida den.

5 gillningar

Passar i tråden om lagliga bedrägerier

1 gillning

Fungerar ju tyvärr inte ens så inom rättsväsendet. Du kan få sitta hundratals timmar med att försvara din rätt och du får ändå inte betalt för missad arbetsinkomst o.s.v.

1 gillning

skit i att ringa dem. har du fått en pbot på privat mark så är det en kontrollavgift. det skall framgå på den hur du överklagar. Bestrid den skriftligt. Viktigt - är den från privat företag så betala den inte innan. Är den från kommunen, så betala den den först. bestrid sedan. det är två olika förfaranden.

4 gillningar

Hur svårt kan det vara? Låt en ai skriva ett kort bestridande och skicka per post.

Skit i att betala boten om det är ett privat parkeringsbolag.