Bevakning av statsobligationerna

Efter många år nu med allt fler verktyg för att försöka ta så bra beslut som möjligt så behöver jag nu ytterligare ett verktyg och det är en site elller app där jag kan följa statsobligationernas ränteutveckling. Vill helst kunna skapa en “push notification” för när räntan för dessa sjunker eller stiger.

Viktigast för mig är att följa US statsobligationer.
Kan vara mycket avgörande för mina aktieinnehav.

Någon som vet en site eller app där man kan göra detta, eller åtminstone en där man kan se all möjlig data om detta och kalender för när händelser kring detta sker?

För skojs skull kopierade jag din text rakt av och la in på chatgpt.

Tack,
Alla de siter/appar din ChatGPT nämner tillhör mina viktigaste verktyg sen år tillbaka redan. Att det skulle finnas notifikationsmöjligheter för detta i dessa appar har jag inte sett. Det finns ju så mycket i dessa appar så jag kanske har missat det någonstans. Ska gräva djupare i dem och se och återkomma sen.

1 gillning

Om du hittat en datakälla så är denna användbar för att få till notifieringar vid förändringar: https://distill.io/.

2 gillningar

Cool tjänst, visste jag inte fanns. Smart.
Tack

Jag använder också investing.com-appen, och där finns möjlighet att ställa in notifikationer (klicka in under More → Alerts).

Ex här testade jag att lägga in en notifikation för när räntan på en amerikansk 10-åring stiger >4,5%: