Billigare att spara i ISK via Länsförsäkringar än Avanza?

Jag håller på att skapa en portfölj efter Globala Barnportföljen 2020 och hade tänkt göra detta via Avanza eftersom jag ser den banken ofta rekommenderas tack vare sina låga avgifter. Jag har i dagsläget Länsförsäkringar som bank och var nyfiken på skillnaden i avgifter mellan Avanza och LF.

Om jag jämför årliga avgifter för de rekommenderade fonderna (utom guld som inte finns i LF) ser det ut som att den årliga/totala avgiften för samtliga fonder är billigare i LF.

Vad är det jag missar?? Läser jag de totala avgifterna fel eller finns det andra anledningar att använda Avanza/Nordnet istället för LF?

Avanza
LF

Handelsbanken Gl Småbolag Ind Cri A1
0.68
0.6

Länsförsäkringar Global Indexnära
0.22
0.2

Länsförsäkringar Tillväxtmrkd Idxnära A
0.5
0.41

SEB Sverige Indexfond
0.26
0.25

Spiltan Aktiefond Investmentbolag
0.25
0.2

Spiltan Räntefond Sverige
0.29
0.1

Totalt
2.2
1.76

Avanza visat den totala värkliga avg. Du betalar lika mycket hos LF. Inget att tänka på. Kostar lika mycket överallt.

Mvh. Jack

Tack Jack. (Ser att formateringen ändrades för kostnadsjämförelsen och gjorde den svårläst!)

Ligger i båda och ser ingen skillnad i kostnader. Trevlig och bemötande personal också ganska lika. Kunskaperna kan vi diskutera separat.

I detta fallet inga skillnader. Har också LF men valde ändå Avanza då utbudet är obefintlig på andra papper för oss som vill direkt äga visa papper från andra börser.

Kostnaden inte någon större skillnad. Men den som vill följa marknaden borde välja Avanza… och som någon sa här innan. Kunskaperna kan verkligen diskuteras på LF…

Det är väl på Avanzas egna fonder som har låga eller inga avgifter du kan spara avgifter på. Och dessa kan du inte köpa på LF.

Mvh Claes