Billigast möjliga företagande

Hej, jag går i tankarna om att starta ett ytterligare bolag, bolaget kommer agera som en betalningsförmedlare i princip och vinsten kommer vara högst marginell men med goda framtidsutsikter att generera mer inkomst.

I nuläget är jag kund hos Storbanken AB och betalar alltså för mitt företagskonto där med internetbank, kopplat kort, fler valutakonton etc.

Jag undrar lite om ni vet ett så billigt som möjligt alternativ att ha ett företagskonto hos en bank, där man i endast kan ta emot pengar (ej BG/PG) och betala antingen till postgiro eller bankgiro?

Fungerar revolut att betala till bankgiro numera? Kunde inte riktigt läsa mig till detta, eller kan Wise vara ett alternativ?

Antar att det är ett AB, då du pratar om företag i plural.

Marginalen företagskonto kostar 70 kr/mån och har ränta på 0,35%. Företagskontot med ovanligt hög ränta

Nu kanske du dock sökte alternativ som inte kräver företagskonto?

Precis, det avser AB.
Jo företagskonto är att föredra och det kommer troligtvis bli ett bra gäng transaktioner så att använda privatkontot är nog inget banken jag använder privat uppskattar.

70kr/mån är för mycket skulle jag vilja säga utan att veta om det nu finns nåt billigare, ränta spelar ingen roll! :slight_smile:

Ett företagskonto med enbart internetbank som tilläggstjänst borde väl vilken bank som helst kunna klara av till en billig penning… Du måste dock vara övertydlig med att du inte vill ha något företagspaket.Stå på dig!