Billigaste banken för betalkort

Hej.

jag har Swedbank och dom drar internet betalning 43kr och bank kort Mastercard 63kr. Varje månad.

Dessa dolda avgifter sticker lite i mina ögon.

finns det något billigare alternativ?

Själv har jag inget kort på banken där jag har lönekonto. Jag handlar mest med kreditkort men har även PFC och Revolut som betalkort och för över pengar till dem när det behövs. Kollade med min bank om jag kunde få gratis betalkort, men fick till svar att det bara fanns som erbjudande till nya kunder. Om du har mycket lån och pengar hos banken kanske de kan bjuda på avgiften om du frågar, men jag körde med separat kort.

Vilken bank? Gratis online banking?

Skandia tar inte betalt för internetbank (räkningar, överföringar, swish) om det är det du menar.

Så mycket skall du givetvis inte betala! Swedbank har ett koncept som kallas Nyckelkund där Internetbank och betalkort ingår.

Ta genast kontakt med banken och få ett anständigt pris. Om jag minns rätt ligger detta på 39 kr per månad.

Jag har Länsförsäkringar som min “vanliga” bank, dock har jag inget betalkort hos dem - vilket innebär att det är gratis för min del att ha internetbank osv. De tar alltså inte betalt för det som andra banker kallar för “vardagspaket” eller liknande.

Betalkort skyr jag som pesten i övrigt, just för att man många gånger får betala för något och inte får något tillbaka. Men det är en annan diskussion. :slight_smile: