Lönekonto och mobilbank

Hej.
Jag tycker att priset för kontopaket börjar bli högt.

Jag behöver bara ett lönekonto och en mobilbank eller internetbank för att kunna betala räkningar.

Tips emottages tacksamt

Fredrik

Jag satt precis och tänkte på detta också!
Jag vill ha en bank som är gratis att få in lönen på och som man kan betala räkningar hos.
Jag behöver inte ha ett kort.

Tror jag betalar 360(?)kr/år för Handelabanken nu och jag använder inte ens kortet. Men tar jag bort kortet så tar dom ändå 25kr/månad.

Vad tycker ni det är värt att era pengar är säkra, hålls tillgängliga dygnet runt, kan nås via appar och internetbank samt med kostnadsfri kundservice när ni vill?

5 gillningar

En app där man kan betala räkningar genom är ju helt klart värt en del!

Förutom det behöver jag typ aldrig komma åt pengarna, mina konton där jag får min lön utbetald är i princip alltid nollade. Åker därifrån samma dag pengarna kommer in.

Det att ta emot pengarna, kontrollera att det inte sker något olagligt i samband med transaktionen, och sedan på ett kontrollerat sätt föra dem vidare är kostbart.

För mig låter 25 kr per månad som en rejäl förlustaffär för Handelsbanken. (De kan heller inte låna ut pengarna eftersom du flyttar dem direkt)

Jag hade ju förvisso mitt bolån hos Handelsbanken förut, och hade kunnat tänka mig flytta tillbaks det dit om de erbjöd mig gratis konton i övrigt.

Man kanske rakt av kan höra av sig till banken och göra en deal med dom, jag får gratis konto om jag flyttar mitt bolån dit.

Skandia har allt detta gratis

5 gillningar

Enligt Skandia.se kostar det 20 kr/mån, men jag kanske missförstod diskussionen?

Lönekonto och mobilbank som efterfrågas i tråden är gratis hos Skandia.
Kort är kostnadsfritt första året och sedan kostar det 20kr/mån ja!

1 gillning

Vet du om man kan ha ett konto där utan att ha ett kort? Isåfall skall jag undersöka detta närmre!

Kort är ett valfritt tillägg hos Skandia!

3 gillningar

Jag kan erbjuda 0 % ränta på mina pengar.

2 gillningar

Kan du nå din bank ”när du vill”? Utan långa telefonköer?

Tack, jag tänkte väl att jag missförstått någonting. :slight_smile:

Vilka kort är bra att koppla på där då? Jag har förstått att det finns mängder med bra alternativ, men finns det alternativ där man kan ha två användare på, tex? Jag har allt det där och kort på Handelsbanken som är kopplat till ett gemensamt konto för mig och partner. Finns det något liknande?

Antar att frågan är öppen för allmänheten också. :wink:

Bra fråga. Så som det ser ut nu får jag ibland inte ens svar från mitt lokala HB-kontor. I bästa fall får jag vänta två veckor.

Du kan ha konto utan kort hos Skandia. Har jag haft sedan 1994.

Mer eller mindre ja.

Ok, testa imorgon eller övermorgon och berätta sen hur det gick :laughing:

1 gillning

Så brukar det faktiskt vara med Länsförsäkringar Banks lokala (Östgöta) kontor enligt min erfarenhet! Ibland ingen i kön eller 5-10 minuters väntetid.

Men de kostar givetvis hiskeliga ~300 kr/år… :grimacing: Det får man som tur är igen på billiga försäkringar!

Vad är för högt pris? Swedbank tar 300kr/år för internetbank vilket iofs är en sjuk höjning från 175kr/år. Men jag tycker deras internetbank är riktigt bra. Och jag har aldrig haft problem att komma fram till telefonbanken när jag behövt hjälp.