Klarna kort + Skandia

Hej, vill hitta en gratismetod.
Skandia har gratis lönekonto o Klarna gratis kort.
Är det någon som har denna variant?
Behöver dock en hemförsäkring (har allt kos LF nu men det är ju 300kr per år plus 195 för kreditkort…

Tacksam för er input!
/Anna

Jag kör med det samt Northmill för debitkort

2 gillningar

Jag kör Skandia (lön/swish/faktura) + Komplett Bank kreditkort :+1:

1 gillning

Klarna är hemska gällande kortreklamationer, undvik som pesten. Kör på ett annat kreditkort istället.

2 gillningar

Ok, undrar om en kan ha LF för enbart hemförsäkringen sedan…
Är Komplett gratis? Behöver en först öppna sparkonto för att ansöka om kreditkortet?

Jag kör gratis lönekonto, gratis sparkonto, gratis debitkort och gratis kreditkort från en och samma storbank. Men jag överväger att dumpa denna storbank då de erbjuder hela 0.0% ränta på detta gratis lönekonto. Knappt värt det. Tror de glömt att ta bort erbjudandet om alla tjänster gratis sedan jag hade bolånet hos dem. Det är flyttat sedan flera år tillbaka, men att ha deras bankpaket har inte börjat kosta ännu. Och jag tänker inte gräva för mycket i det… :innocent:

1 gillning

Och banken är…? :slight_smile:

Du kör Skandia o Klarna + Northmill? Fungerar Klarna tycker du?
Varför både debet o kredit?

Precis. Klarna funkar helt okej.
Gillar egentligen inte kreditkort så använder mest northmillkortet, men bra att ha då och då.
Vill dessutom gärna ha två olika bankers kort om ena banken inte skulle funka någon gång.

Ja, det är möjligt.

1 gillning

Jag har komplett kreditkort. Det är gratis och du behöver inte ha ett sparkonto Hos dem

1 gillning

Såg att dt var stopp på nya ansökningar just nu bara…

Vad är fördelen med just Klara-kortet? Preem har 0,5% cashback på alla inköp och är gratis. Det finns en rad andra bra kort att välja mellan också hos olika utgivare.

Klarna kan dra pengar direkt (nån dags fördröjning) från kontot istället för att samla allt på en månadsfaktura. Vet inte om andra gratiskort kan göra det.

Klarna har ibland egna erbjudanden. Alldeles nyss fick man 100kr presentkort på Åhléns om man gjorde 3 köp med klarnakortet, till exempel.

Vad är poängen med att inte ha månadsfaktura? I min värld är det en av de centrala poängerna med kreditkort.

1 gillning

Vissa upplever att man får bättre koll på ekonomin om pengarna försvinner direkt, undviker att överspendera, etc. Finns ju många som använder vanligt kontokort istället för kreditkort med bland annat det argumentet.

1 gillning

Numera kan man ju betala med Swish på många ställen. Det logiska vore att kombinera kreditkort med Swish, om man nu vill kunna få båda fördelarna.

Tycker alltid swish är krångligare än kortet (använder nästan vara kort i mobilen också).

Som flera varit inne på kan man kanske välja annat än Klarna. Vill man åt “pengar dras direkt” kan man ju likväl använda gratis debit kort-lösning (ex Lunar där man just nu får 2,25% ränta på kontot dessutom) med stående överföring från lönekontot. Vill man ha Klarna för kreditkort finns det ju, som nämnt, mer förmånliga gratis kreditkort.

Okej, så om jag tänker rätt:
1 Skandia för gratis lönekonto/sparkonto. Antar jag kan öppna fler konton?
2 Shell kreditkort (avgiftsfritt) för inköp på månadsfaktura (avgiftsfritt)
3 Behålla enbart hemförsäkring hos LF.

Frågan är hur jag kan ordna för minderårigt barn med debetkort (avgiftsfritt då)?