Hej!
Jag fyller snart 24 år och haft SEB enkla vardagen och det är gratis Fram tills jag är 24. Men har sett att dem är absolut inte dem billigaste att ha som bank.
Har kollat Skandia och tycker ja inte har har hittat någon billigare än så länge.
Men jag vill egentligen mest ha en bank där jag kan få in min lön och Använda Swish/bank id.
För har skaffat mig ett annat kort som är kredit där jag handlar allting för att få mig en cashback,
Så behöver ingen bank där jag har ett betalkort bara ett konto där jag kan ta emot lön, betalar räkningar och m.m
Jag har Skandia och är nöjd med det. Ingen flashig uppföljning med utgift per kategori och månad som i SEB-appen, men det är inget jag saknar. Jag har autogiro på det mesta och har dessutom lagt in att e-faktura betalas med automatik. Enkelt och bra.
Jag har SEB av gammal vana för lön och betalkort ,internetbank Dom har en viktig fördel. Deras internettjänst har jag upplevt som extremt pålitlig . Haft dom >>25 år . Några få korta avbrott har jag märkt av. Känns som bra koll och snabb bra respons också när vi fått kort kapade. Många banktjänster har vi dock hos billigare konkurrenter med bättre vilkor.
Mig veterligen, det är möjligt. Jag har konto hos Danske ifall något händer med min huvudbank. Jag betalar inga räkningar där, men dubbelkollade nu och ser att all funktionalitet är tillgänglig.
Vad jag kunde hitta var upp till 27 år är paketet danske silver gratis. Men som du säger kanske funkar helt gratis om man då väljer bort betalkortet sen för min del innan ja fyllt 27 år
Har sparbanken (swedbank) nu men de tar 39 kr i mån för att vara nyckelkund. Ska byta till Länsförsäkringar bank inom närmaste. Mest för att få 25% rabatt på försäkringar som vi har men då måste du vara guldkund. Har haft de tidigare. Har ingen erfarenhet av andra banker. Du får kika på om LF kan va något för just dig.
Se där, ja då gäller att kolla upp detta. LF Skåne tar betalt för betalkort, typ 250 kr om året men det gör de flesta bankerna, finns säkert några som inte gör det. Utöver ska det inte vara något som kostar. För vår del sparar vi en hel del med 25% rabatt på alla våra försäkringar, villa, bil, olycksförsäkring.
Jag har nyligen bytt från SEB till Svea. De har komplett internetbank inkl betalkort, allt gratis. Och de har bra sparkonto (1,8% årsränta just nu). Enda jag saknar där är bankID men det kan du få gratis hos Skandia (eller t o m SEB tror jag). Nöjd, och jag gillar verkligen deras enkla gränssnitt.
Låter riktigt grymt. Har tagit och skaffat mig danske bank silver då de är gratis för mig tills ja blir 27 år. Men detta tar jag och antecknar för framtiden om det då fortfarande kommer vara gratis hos Svea och sedan skaffa bank id ifrån SEB eller Skandia. @Xiro
För ett år sen hade inte Svea IBAN-nummer på sina konton, vad jag kan minnas. Det var iaf något med utländska överföringar som inte gick att göra. Påverkar nog inte de flesta.
Tack för heads up, det hade jag missat! Jag kollade nyss med deras kundtjänst, och de bekräftade att man som privatkund där inte kan hantera överföringar till och från utlandet. Finns bara för företagskunder.
Nu har Svea börjat debitera 49 kr/mån för sitt “vardagspaket”, så jag kommer byta. Sneglar åt Skandiabanken, dock avgift för deras betalkort. Eller nån annan bank man bör överväga?