Billigaste Certifikaten EtH och BTC

Hej, tänkte lägga en liten del av portföljen i Certifikat för Guld, Silver, ETH och BTC
vilka är billigast för ETH och BTC? någon som vet?

mvh

Bitcoin Zero kan vara värd att spana in.

Vem ställer ut zero certifikaten?
då hade man ju kunnat köra eth och btc i zero.
Men guld och silver certen, vilka är billigast där?

Borde framgå i faktabladet, kolla själv på Avanza. Jag tyder det som att dom heter “Valour Structured Products,”

“The issuer of the Securities is Valour Structured Products, Inc. The Issuer was incorporated on June
18, 2019 as a limited liability company in Cayman Islands and is registered with the Registrar of
Companies as an exempt company in Cayman Islands. Its LEI is 9845001E5QX8B53C0N90.”

Farsan köpte in sig på denna och har hört lite på Flashback om den men har inte gjort någon närmare efterforskning. Är inte så super intresserad utav Krypto så har ej tagit mig tiden, det är rätt tidskrävande att sätta sig in i certifikat och ETF’er.

njae, svårt att sätta sig in i cert och etf håller jag inte med om.
Jag kan inget om krypto/blockchain, finns ionga bra svenska böcker… men vill ha en liten del i eth och btc cert samt silver och guld… jag är mer ute efter billiga iom det är samma underliggande.
värsta med certen är juj om utfärdaren konkar

Nog är en ETF lite mer svåröverskådlig än en svensk Aktiefond? Te x vad den egentliga avgiften i fonden är. Avanza har räkneexempel på vissa ETF’er men inte alla samt att dom på senaste satt upp någon text där det står att deras räkneexempel inte nödvändigtvis stämmer.

Har du något tips på hur man snabbast och lättast hittar information om ETF’er?

Vad jag hittat än så länge är att Nordnet har mycket mer info om många ETF’er än Avanza, en hel del ETF’er har sen egna hemsidor som gör det rätt lätt för en. Det var så jag fick mod till att köpa min första ETF US Global JETS.

För att tröska igenom deras faktablad måste ju ändå klassas som tidskrävande?

Det finns ju även en “Crypto basket” från Wisdomtree (en redan etablerad aktör med olika ETFer). Dvs en korg av olika krypto valutor (likt en fond helt enkelt).