Black friday- amerikanska aktier courtagefritt

På fredag är det Black Friday, och Nordnet (och antagligen Avanza) kommer att ha courtagefri handel på amerikanska aktier. Tänker ni handla och i så fall vad? :crazy_face:

Är det gratis att blanka Tesla också? Om man bara kör intradag? :slight_smile:

Ingen aning, jag ligger på nivån att jag inte ens förstår din fråga :see_no_evil:

Blir det något som är courtagefritt så kommer jag passa på att handla, alltid kul att köpa när det är gratis :sunglasses:

Jag skulle vara mer lockad om valutaväxlingen var gratis. Jag har en aktie jag borde sälja men jag är för snål för att förlora 0,25 % i växlingsavgifter så den får ligga kvar. :wink:

1 gillning

He, jag sparar till mig och mina barn, så jag kommer inte heller sälja utan mer kolla vad som skulle vara kul att stoppa in i deras KF. Funderar på att utöka Disney, lägga till Coca cola och Apple. Är småsparare…

Har självt köpt mindre poster (i bland så lite som en enskild aktie) för att följa utveckling över tid och för att det var en kul grej. Det gör man ju lämpligast vid de tillfällen de kör courtagefritt.

Kanske ett bra tillfälle att balansera om de amerikanska innehaven. Har en hel korg med uran som gått spikrakt upp, tolv olika bolag som behöver filas av lite :joy: