Tillagt
Dagboksinlägg
2021-06-03
- .com adress registrerat
- Ansökan om enskild näringsverksamhet inskickad
- Företagsnamn registrerat
Samtidigt som jag börjar ta steg fram så börjar jag tvivla på mig själv. Är det värt tiden? Känslorna? Har jag ens en chans? Många känslor och tankar i skallen just nu. Tvivel och ånger vad dagens tema. Shit att min fästmö står ut med mig!
Har nu skickat runt mina prototyper till 7 bekanta och inväntar svar ifrån ytterligare 7. Samtliga har antingen tyckt kläderna varit sjyssta eller riktigt awesome. Det är svårt att veta hur jag ska tolka de svaren för att det är skillnad på att SÄGA att man tycker om något och att vilja KÖPA det. Samt, sen finns det alltid risken att folk ger snällare kritik bara för att man känner dem. De jag inväntar svar från är sådana jag känner sämre, i hopp om att de inte känner något filter i att ge mig kritik.
Jag börjar fundera på om att driva egen webbutik är rätt väg att gå. Ringde SKV idag och om jag istället väljer att använda någon tjänst som sköter ALLT åt mig, tex Amazon så blir hela livet så jäkla mycket enklare. Då de sköter allt så räknas det tydligen som att jag exporterar intellectual property och får pengar för det. BAM…det var allt! Då får jag 25% avDock hade det varit fett coolt att ha en egen hemsida och marknadsföra ett faktiskt märke/företag
Men men…Ska fortsätta utreda detta spåret samt vad utmaningen är om jag sedan skulle välja att migrera ifrån Amazon till min egna sida. Dock har jag redan läst om att det är många köpare som utnyttjar Amazons “buyers first” policy.