Blogg: Min resa till att bli företagare [Företag startat! Följ det!]

Tillagt
2021-07-05
Nu börjar det hända saker! :smiley:

Radiotystnaden har varit för att det har varit en hel del vändor fram och tillbaka med designers. De flesta “designers” jag har haft kontakt med har inte kunnat några verktyg eller direkta kunskaper utan jag har kommit på dem med att de enbart copy-pastear symboler. Har fått tillbaka mina pengor samtliga 3 gånger detta har hänt och det fick mig att förstå varför alla har så höga betyg på Fiverr. Om det blir en dispyt där de gör ett riktigt kasst jobb (de tar på sig jobb som är WAY över deras kompetensnivå) så annulerar de köpet och då får de inga officiella omdömen från mig. Dvs de cancellerar jobb de vet blir dåliga och detta pumpar i sin tur upp deras genomsnittsbetyg :slight_smile:

Har dock hittat en illustratör (jag vågar inte lita på någon med titeln “designer” längre) som har levererat helt sanslöst bra. Det som jag, samt alla jag tillfrågat, är de stora hitsen är nu fixade. Egentligen är jag redo redan nu med att starta min affär men jag vill vänta lite till för det är 1-2 designer till som inte känns helt fixade. Jag ska försöka fatta beslut i veckan om dem.

Sedan är beslutet huruvudia jag ska börja sälja i enbart EU, US, eller båda. De kräver egna affärer med min platform då jag vill ha unika leverantörer per region pga tull.

USA har bättre förtjänst
EU har alla mina vänner/kontakter inom där jag själv kan promota med relationer. Och enklare köpa själv :smiley:

Börjar helt ärligt nog med EU för att det är roligare och sätter sen upp en klon av hemsidan i USA när jag pallar. For the shits and giggles!

5 gillningar